Każda firma chce być jak najwidoczniejsza dla swoich klientów. Dotyczy to zarówno widoczności w sieci, jak i poza wirtualną rzeczywistością. Jednym z najpopularniejszych rozwiązań w punktach stacjonarnych są podświetlane litery. Przykuwają one uwagę przechodniów i mogą zadecydować o odwiedzeniu sklepu przez klienta. Przy okazji spełniają nie mniej ważną funkcję estetyczną.
Można wyróżnić 3 rodzaje podświetlanych liter przestrzennych oraz kilka ich kombinacji. Na ulicach widuje się najczęściej jedną z podstawowych wersji: ze świecącym frontem, tyłem lub bokiem. Wybór pomiędzy nimi może sprawić nieco kłopotów, dlatego w niniejszym wpisie przybliżymy zalety każdego modelu liter podświetlanych.
Litery z podświetlanym frontem to prawdopodobnie najpopularniejszy model. Korzystają z nich zarówno prywatne przedsiębiorstwa, jak i instytucje publiczne. Wynika to z ich uniwersalności. Litery z podświetlonym frontem są doskonale widoczne w nocy z oczywistych powodów, ale równie dobrze sprawdzają się w słoneczny dzień. To w dużej mierze zasługa bloków, z których są zrobione. Ułożone z przestrzennych liter słowo można odczytać nawet pod kątem. Dzięki temu litery sprawdzają się 24 godziny na dobę niezależnie od strony, z której przychodzi potencjalny klient. Po zapadnięciu zmroku napis zaczyna świecić mocnym, choć nierażącym oczy światłem. W ten sposób przyciąga wzrok i pomaga znaleźć siedzibę firmy.
Głównym atutem liter świecących od tyłu jest styl. Litery rozświetlają umieszczone za nimi diody, co daje wyjątkowo ciekawy efekt. Wbrew pozorom napis bardzo dobrze widać, choć nie ma on takiej mocy, jak świecące lico. Można to jednak poprawić poprzez strategiczne rozmieszczenie diod i polepszenie ich działania. Litery świecące od tyłu znajdują swoje zastosowanie we wnętrzach, gdzie prezentują się w najlepszy możliwy sposób. Istnieje też możliwość zewnętrznego umieszczenia napisu, choć w takim przypadku klienci preferują jednak frontowe oświetlenie.
Boczne oświetlenie stosuje się zazwyczaj wtedy, gdy tył liter jest niezbyt ładny, a także gdy nie da się zastosować efektu halo. Dotyczy to więc np. napisów montowanych bezpośrednio na ścianie. Litery świecące bokami wyglądają więc najlepiej we wnętrzach, gdzie odpowiednia ekspozycja wydobywa z nich prawdziwe piękno. Niemniej – podobnie jak z tylnym oświetleniem – można je wykorzystać w warunkach zewnętrznych.
Jak widać, każdy model liter podświetlanych ma swoje niezaprzeczalne zalety. Dlatego decyzja o wyborze w dużej mierze podyktowana jest przyjętą przez firmę koncepcją marketingową oraz estetyczną. Warto przy tym pamiętać, że litery świecące od tyłu mogą być nieznacznie droższe w wykonaniu, z kolei boczne oświetlenie najlepiej sprawdza się w specyficznych sytuacjach.
W związku z tym należy dobrze przemyśleć, czy zaplanowany napis będzie lepiej prezentował się z literami podświetlanymi od przodu, z tyłu czy z boku. Specjaliści na pewno będą w stanie pomóc w wyborze odpowiedniego modelu.
Wpisy na blogu
Jak przygotować się do współpracy ze studiem reklamy? | Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik | Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać | Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej | Jak przebiega montaż podświetlanych szyldów reklamowych?
PSM Technik | ul. Lęborska 3/B, 80-386 Gdańsk, woj. pomorskie | Email: psmtechnik@psmtechnik.pl Tel.: + 48 608 296 806 | NIP: 5882288016 REGON: 220655127
Produkcja | ul. Wielkopolska 248, 81-551 Gdynia, woj. pomorskie