Aktualności

Attyki jako ważny element identyfikacji wizualnej firmy
Czytaj więcej

Attyki jako ważny element identyfikacji wizualnej firmy

Attyki reklamowe, zwane inaczej otokami, najczęściej stosowane są w przypadku stacji benzynowych, małych punktów gastronomicznych, myjni samochodowych czy kiosków. Są to niezbyt duże ścianki pokryte treścią marketingową, które okalają budynek wolnostojący. Termin ten stosuje się też przy nieco innych zastosowaniach. Często używa się go w stosunku do szyldów znajdujących się nad wejściem do np. butiku w galerii czy restauracji na parterze kilkukondygnacyjnego obiektu. Ważne, żeby ciągnęły się one wzdłuż okien, na całej długości lokalu firmy. W takich sytuacjach są to po prostu blendy na elewacji, które bywają nazywane attykami reklamowymi. 

Zabudowa elewacji – przepisy prawne

Reklama na elewacji musi być zgodna z przepisami. W związku z ochroną zabytków możliwości jej montowania są regulowane zapisami ustawy. Pracownicy agencji marketingowych i użytkownicy budynków nie mają zatem pełnej dowolności. Na szczęście prawo nie jest zbyt restrykcyjne. Uzyskania pozwolenia od konserwatora wymaga jedynie montaż blendy na elewacji obiektu wpisanego do rejestru zabytków. Co więcej, konieczna jest wtedy też zgoda na budowę. W pozostałych przypadkach można instalować reklamę na elewacji, jeśli tylko nie zasłania ona okien mieszkalnych

Jakie funkcje pełnią attyki reklamowe?

Attyka reklamowa – jak każda inna reklama zewnętrzna – stosowana jest głównie po to, by wyróżnić daną firmę na tle konkurencji, sprawić, że jej siedziba stanie się zauważalna, a marka zacznie funkcjonować w świadomości potencjalnego odbiorcy. Inaczej ujmując, otoki budują tzw. identyfikację wizualną. Ta, poza wspomnianą korzyścią marketingową, odgrywa również rolę czysto informacyjną. Reklama na elewacji stanowi po prostu swoisty drogowskaz, który pokazuje klientowi, gdzie znajduje się sklep czy punkt usługowy, którego szuka i pomaga mu do niego trafić. 

Odpowiednio skonstruowany przekaz marketingowy (logo, kolorystyka, ewentualne slogany czy dodatkowe motywy) może również pomagać w budowaniu pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Co więcej, możliwe jest także, że będzie oddziaływał perswazyjnie, czyli wpływał na potencjalnego klienta i zachęcał go do wejścia do danego punktu i zrobienia zakupu czy skorzystania z usługi. Z tego powodu warto zadbać o to, by blendy na elewacji nie tylko sygnalizowały obecność danego przedsiębiorstwa, ale również – poprzez atrakcyjną konstrukcję – miały siłę przekonywania.

Profesjonalne tworzenie attyk reklamowych

Zaprojektowanie i stworzenie otok, które będą skutecznie promowały firmę, wymaga dysponowania wiedzą, wyczuciem marketingowym oraz zdolnością przeprowadzenia analizy potencjalnej grupy klientów danego przedsiębiorstwa. Muszą one bowiem – jak wszystkie inne rodzaje reklamy – operować bodźcami, które trafiają do modelowego odbiorcy. Istotny jest dobór odpowiedniej kolorystyki, motywów graficznych, haseł itp. Dlatego przygotowaniem produktu powinni zająć się doświadczeni fachowcy, którzy doskonale potrafią wczuć się w oczekiwania potencjalnego klienta i wykonać otokę działającą na jego świadomość.

Dlaczego oznakowanie wewnętrzne firmy jest tak ważne?
Czytaj więcej

Dlaczego oznakowanie wewnętrzne firmy jest tak ważne?

Oznakowanie wewnętrzne firmy spełnia szereg rozmaitych ról, takich jak identyfikacyjne, organizacyjne, kierunkowe, czy bezpieczeństwa. Obecnie żadne przedsiębiorstwo czy instytucja nie może funkcjonować bez odpowiedniego systemu napisów, znaczników czy tablic, informujących o przeznaczeniu poszczególnych pomieszczeń. Można śmiało stwierdzić, że właściwe zaplanowanie oznakowania wewnętrznego jest tak samo ważne, jak zapewnienie funkcjonalnego układu budynku na etapie projektowym.

Oznakowanie wewnętrzne firmy obejmuje m.in. oznakowanie pokoi, oznakowanie pięter, czy oznakowanie ciągów komunikacyjnych. Aby system tablic i napisów spełniał swoje zadanie, nie można poprzestać wyłącznie na właściwym rozmieszczeniu wszystkich jego składników. Również kolorystyka elementów oznakowania powinna wyróżniać się z tłumu pozostałych bodźców wizualnych, stosując zarazem gradację widoczności w odniesieniu do rangi danej informacji. Stworzenie skutecznej struktury oznakowania stanowi wyzwanie planistyczne, uwzględniające wiedzę o psychologii zachowań, w której zakres wchodzi również pojęcie wayfinding.

Oznakowanie wewnętrzne co to jest i czemu służy?

W ramach funkcji organizacyjnej obowiązuje pojęcie wayfinding, określające stworzenie takiego oznakowania wewnętrznego, aby klienci/interesanci mogli z łatwością dotrzeć do celu. Efektywne rozmieszczenie elementów oznakowania wymaga wiedzy odnośnie do mechanizmów rządzących zachowaniami ludzkimi w sytuacjach stresu, niepewności, poszukiwania. Elementy znakujące wnętrze firmy lub biura to przede wszystkim tablice na drzwiach, tablice informacyjne, plakietki, napisy. Oczywiście nie można zapominać o wszelkich pozostałych funkcjach oznakowania, które w wielu przypadkach należy integrować w ramach jednego składnika wyposażenia. Wiedza, jak dobrze oznakować wnętrze biura, wymaga dogłębnej analizy przestrzennej dla danej nieruchomości, a także znajomości potrzeb i uwarunkowań biznesowych przedsiębiorstwa.

Jak dobrze oznakować wnętrze biura?

Mając za sobą wyjaśnienie, czym jest oznakowanie wewnętrzne co to konkretnie znaczy „dobrze oznakować biuro”? Istnieje kilka zasad, które opierają się na sprawdzonych standardach wayfindingu. Przede wszystkim biuro musi być oznakowane dużym, eleganckim, pod względem graficznym logo. Najlepiej, jeśli zostanie ono umieszczone na wejściu do głównego pomieszczenia. Wszelkie pozostałe elementy oznakowania muszą pozostawać czytelne. Oznakowanie pokoi najlepiej zapewnić na wysokości wzroku człowieka, gdyż to właśnie na tym poziomie w pierwszej kolejności ludzie szukają potrzebnych informacji.

Oznakowanie pięter biurowca następuje zazwyczaj w miejscach tranzytowych, gdzie taka informacja będzie najbardziej przydatna. Są to m.in. wyjścia z windy czy punkty na klatce schodowej. Kolorystyka elementów oznakowania musi nawiązywać do wystroju wnętrza, jednak nie powinna całkowicie zlewać się z otoczeniem. Umiejscowienie żółtej tablicy na żółtej ścianie raczej nie przyciągnie uwagi większości osób. Wychodząc poza sferę kompetencji miękkich, dobre oznakowanie wewnętrzne firmy wymaga także produktów znakujących wykonanych w trwałej i bezawaryjnej technologii.

Oznakowanie wewnętrzne umożliwia niezakłócony przepływ informacji, szybkie odnalezienie drogi dla klientów i pracowników, oraz bezpieczeństwo w poruszaniu się po obiekcie. Nie można bagatelizować kwestii elementów znakujących, gdyż mają one bezpośredni wpływ na ergonomię pracy.

 

3 rodzaje podświetleń liter – którą  opcję wybrać?
Czytaj więcej

3 rodzaje podświetleń liter – którą opcję wybrać?

Każda firma chce być jak najwidoczniejsza dla swoich klientów. Dotyczy to zarówno widoczności w sieci, jak i poza wirtualną rzeczywistością. Jednym z najpopularniejszych rozwiązań w punktach stacjonarnych są podświetlane litery. Przykuwają one uwagę przechodniów i mogą zadecydować o odwiedzeniu sklepu przez klienta. Przy okazji spełniają nie mniej ważną funkcję estetyczną.

Można wyróżnić 3 rodzaje podświetlanych liter przestrzennych oraz kilka ich kombinacji. Na ulicach widuje się najczęściej jedną z podstawowych wersji: ze świecącym frontem, tyłem lub bokiem. Wybór pomiędzy nimi może sprawić nieco kłopotów, dlatego w niniejszym wpisie przybliżymy zalety każdego modelu liter podświetlanych.

Przestrzenne litery z podświetlonym frontem – promocja za dnia i w nocy

Litery z podświetlanym frontem to prawdopodobnie najpopularniejszy model. Korzystają z nich zarówno prywatne przedsiębiorstwa, jak i instytucje publiczne. Wynika to z ich uniwersalności. Litery z podświetlonym frontem są doskonale widoczne w nocy z oczywistych powodów, ale równie dobrze sprawdzają się w słoneczny dzień. To w dużej mierze zasługa bloków, z których są zrobione. Ułożone z przestrzennych liter słowo można odczytać nawet pod kątem. Dzięki temu litery sprawdzają się 24 godziny na dobę niezależnie od strony, z której przychodzi potencjalny klient. Po zapadnięciu zmroku napis zaczyna świecić mocnym, choć nierażącym oczy światłem. W ten sposób przyciąga wzrok i pomaga znaleźć siedzibę firmy.

Litery świecące od tyłu – znakomity wygląd

Głównym atutem liter świecących od tyłu jest styl. Litery rozświetlają umieszczone za nimi diody, co daje wyjątkowo ciekawy efekt. Wbrew pozorom napis bardzo dobrze widać, choć nie ma on takiej mocy, jak świecące lico. Można to jednak poprawić poprzez strategiczne rozmieszczenie diod i polepszenie ich działania. Litery świecące od tyłu znajdują swoje zastosowanie we wnętrzach, gdzie prezentują się w najlepszy możliwy sposób. Istnieje też możliwość zewnętrznego umieszczenia napisu, choć w takim przypadku klienci preferują jednak frontowe oświetlenie.

Litery świecące bokami – atrakcyjny napis

Boczne oświetlenie stosuje się zazwyczaj wtedy, gdy tył liter jest niezbyt ładny, a także gdy nie da się zastosować efektu halo. Dotyczy to więc np. napisów montowanych bezpośrednio na ścianie. Litery świecące bokami wyglądają więc najlepiej we wnętrzach, gdzie odpowiednia ekspozycja wydobywa z nich prawdziwe piękno. Niemniej – podobnie jak z tylnym oświetleniem – można je wykorzystać w warunkach zewnętrznych.

Decyzja o wyborze liter podświetlanych

Jak widać, każdy model liter podświetlanych ma swoje niezaprzeczalne zalety. Dlatego decyzja o wyborze w dużej mierze podyktowana jest przyjętą przez firmę koncepcją marketingową oraz estetyczną. Warto przy tym pamiętać, że litery świecące od tyłu mogą być nieznacznie droższe w wykonaniu, z kolei boczne oświetlenie najlepiej sprawdza się w specyficznych sytuacjach.

W związku z tym należy dobrze przemyśleć, czy zaplanowany napis będzie lepiej prezentował się z literami podświetlanymi od przodu, z tyłu czy z boku. Specjaliści na pewno będą w stanie pomóc w wyborze odpowiedniego modelu.

 

Czy opłaca się inwestować w reklamę świetlną?
Czytaj więcej

Czy opłaca się inwestować w reklamę świetlną?

Inwestycja w reklamę to podstawa sprawnie funkcjonującego i rozwijającego się biznesu. Jednym z najpopularniejszych materiałów do promocji firmy jest reklama świetlna. Dowiedz się, czym ona jest, czy reklama świetlna LED jest skuteczna i – przede wszystkim – czy warto w nią inwestować.

Reklama LED to rodzaj nowoczesnych instalacji, które cechują się znakomitą widocznością o każdej porze dnia i nocy. Stanowi ciekawą i bardzo skuteczną formę reklamy, doskonale zauważalną nawet z dużej odległości. Rozmaite kształty i rozmiary reklamy, a także piękna, intensywna kolorystyka i wzornictwo zapewniają efekt godny zainteresowania. Wyświetlacze reklamowe wyróżniają się wyjątkowym designem, który przyciąga wzrok przechodniów bądź kierowców.

Świetlne reklamy są produkowane z wyselekcjonowanych materiałów, cechujących się bardzo dobrą odpornością na niekorzystne warunki pogodowe. Dzięki temu można je bez obaw montować po zewnętrznej stronie praktycznie każdego budynku – biurowca, domu czy innej nieruchomości.

Atutem neonów i tablic LED reklamowych jest także relatywnie mała cena wykonania oraz utrzymania. Zastosowanie energooszczędnych paneli i taśm sprawia, że koszt comiesięcznych opłat za prąd nie jest wysoki. Nowoczesne konstrukcje pobieraną marginalne ilości energii. Wydatek poniesiony na projekt i jego realizację szybko się zwraca, m.in. w formie zysków generowanych przez nowych klientów pozyskanych dzięki reklamie.

Reklama świetlna to bardzo polecany sposób na wyróżnienie sklepu bądź firmy oraz przyciągnięcie potencjalnych klientów. Estetyczne, starannie zaprojektowane i wykonane tablice LED reklamowe pozwalają również budować pozytywny wizerunek marki wśród odbiorców. Reklama ulokowana w odpowiednim, dobrze widocznym miejscu, dociera do wielu osób, przyczyniając się do zwiększenia rozpoznawalności marki. Inwestycja w ten rodzaj promocji przynosi więc wiele korzyści firmie. Czy ma jednak jakieś wady?

Decydując się na montaż reklamy LED, należy liczyć się z koniecznością czyszczenia tablic czy szyldów. Deszcz, śnieg, smog i innego typu zanieczyszczenia mogą bowiem osadzać się na materiałach reklamowych, wpływając niekorzystnie na ich estetykę. Ponadto może się zdarzyć, że w tablicy LED przepali się dioda. Dzieje się to jednak rzadko i dopiero po bardzo długim czasie użytkowania. Nowoczesne wyświetlacze reklamowe są produkowane z wysokiej jakości komponentów, gwarantujących długotrwałą żywotność i użyteczność.

Rodzaje i formy reklamy świetlnej

Sprawdzeni producenci reklamy świetlnej, w tym firma oferują rozmaite rodzaje reklamy. Do najpopularniejszych form należą m.in. świecący pylon, litera, znak oraz bryła przestrzenna, wyświetlacz reklamowy, neon, kaseton oraz tablica ledowa. Reklama może występować w różnych rozmiarach, zarówno w formie niewielkich, zaledwie kilkucentymetrowych elementów, np. liter, jak i paneli wielkogabarytowych. Tak duży wybór rodzajów, wielkości czy kształtów pozwala na łatwe dopasowanie produktu do potrzeb i oczekiwań klienta oraz jego biznesu.

 

5 skutecznych sposobów na zareklamowanie firmy podczas targów
Czytaj więcej

5 skutecznych sposobów na zareklamowanie firmy podczas targów

Reklama firmy na targach wchodzi w zakres marketingu bezpośredniego, gdzie interakcja z klientem ma swój fizyczny wymiar. Stanowi to przyczynę ogromnej skuteczności tego typu rozwiązań reklamowych. Klient może osobiście zapoznać się z ofertą firmy, uzyskać szczegółowe informacje o produktach i usługach bezpośrednio od właściciela lub pracowników, niekiedy także je przetestować w towarzystwie specjalistów. Targi branżowe gromadzą w jednym miejscu osoby o specyficznych potrzebach, co znacznie ułatwia i przyspiesza proces dotarcia do nowych klientów. Istnieją skuteczne sposoby na to, jak zareklamować firmę na targach, aby inwestycja w stoisko przełożyła się na zwiększenie przychodów. Przedstawimy zatem 5 najlepszych metod wskazujących, jak wyróżnić się na targach branżowych.

Jak zareklamować firmę na targach? Sprawdzone sposoby

Sposobem nr 1 staje się odpowiednie przygotowanie stoiska. Nie wolno zapominać o fakcie, że niewielka przestrzeń stoiska na targach będzie stanowiła jedyną wizytówkę firmy w oczach klienta. Dlatego należy zadbać o schludny wygląd tego obszaru, a także dobrą ekspozycję produktów lub informacji o usługach.

Jako metodę nr 2 rekomendujemy zaopatrzenie w materiały i gadżety reklamowe, uwzględniające logo firmy, lecz zarazem cechujące się wysoką użytecznością dla uczestników targów. Popularne długopisy często zastępowane są np. breloczkami do kluczy na targach samochodowych. Dlatego dobrym pomysłem wydaje się dobranie gadżetów do specyfiki danej branży. Nawet drobne prezenty budują w świadomości odbiorców poczucie wdzięczności i zaangażowania, a także pozwalają im łatwiej zapamiętać daną firmę jako wiarygodnego partnera.

Sposób nr 3 dotyczy zapewnienia najlepszej możliwej obsługi stoiska. Chociaż właściciel firmy z reguły ma największą motywację do aktywnego promowania i rozmów z klientami, nie zawsze jego obecność będzie możliwa. Wówczas do obsługi stoiska należy wybrać najlepszych pracowników, którzy będą w stanie z pasją opowiedzieć o produkcie bądź usłudze.

Pomysł nr 4 odnosi się do wyboru celu danego stoiska. Czy zależy nam na zdobyciu klienta już podczas targów? Czy bardziej jesteśmy zainteresowani zbieraniem danych na listę mailingową, nawiązując tym samym trwalszą relację z odbiorcami? Wyznaczenie jasnego celu pozwoli na opracowanie środków technicznych i przygotowanie atrakcyjnych materiałów.

Sposób nr 5 to nic innego jak aktualizacja strony internetowej, o którą z pewnością zapytają osoby odwiedzające stoisko. Wprawdzie serwis internetowy nie pomoże na razie w odpowiedzi na pytanie, jak zaprezentować stoisko na targach, jednak ma on kluczowe znaczenie w późniejszym terminie. Pierwsze spotkanie z klientem musi opierać się na zaufaniu, które wynika z doskonałego przygotowania przedsiębiorcy do wystawienia swoich produktów. Dla niektórych branż dobrym pomysłem okażę się możliwość przetestowania produktu na miejscu. Kontynuując przykład z targami samochodowymi, umożliwienie klientom przejażdżki nowym autem rozbudza wyobraźnię, nie pozwalając na ucieczkę myśli przy następnym spotkaniu z logo danej firmy.

Marketing na targach branżowych to nie wyłącznie sucha reklama, ale przede wszystkim interakcja z osobami, które poszukują rozwiązania konkretnego problemu. W dobie cyfrowych relacji, taki fizyczny aspekt idei targów wciąż cieszy się ogromnym zainteresowaniem przedsiębiorców.

Typy reklamy zewnętrznej i ich zastosowanie
Czytaj więcej

Typy reklamy zewnętrznej i ich zastosowanie

Wystarczy przejść się ulicami każdego miasta, aby zobaczyć, że reklama zewnętrzna stanowi najbardziej rozpowszechnioną formę prezentacji produktu czy kreowania wizerunku firmowego. Umieszczana w przestrzeni publicznej reklama zewnętrzna rodzaje użytych narzędzi, sposób przekazu oraz projekt graficzny dostosowuje do preferencji grupy docelowej. Twórcy tej formy marketingu odznaczają się ogromną kreatywnością i wiedzą odnośnie do mechanizmów ludzkich zachowań. Nadrzędnym celem każdej reklamy zewnętrznej staje się promocja produktu lub usługi, dlatego wykorzystuje ona techniki przekazu wpisujące się w oczekiwania potencjalnych klientów.

Reklama zewnętrzna co to jest i do czego służy?

Warto zauważyć, że chociaż reklama zewnętrzna podlega częstej krytyce za „zaśmiecanie” graficzne przestrzeni publicznej, stanowi ona najmniej inwazyjną formę promocji. Nie ingeruje w żaden sposób w życie codzienne odbiorców, nie zabiera im czasu, nie przerywa normalnego toku dnia. Marketing outdoorowy to niemy towarzysz na drodze potencjalnych klientów. Skuteczne stosowanie reklamy typu outdoor nie wiąże się z docenieniem przez klienta samej formy przekazu, ale koncentruje się na wywołaniu w odbiorcach krótkiej chwili zastanowienia i wniknięcia do ich podświadomości. Ta forma promocji odznacza się działaniem długoterminowym, mozolnie budując swoją pozycję w umyśle klienta.

Poszczególne formy reklamy zewnętrznej dają niezbędną różnorodność. Ważną rolę odgrywa tutaj oświetlenie reklam zewnętrznych, które wzbudza właściwy nastrój i poprawia widoczność. Obecnie najpopularniejszym rozwiązaniem jest oświetlenie reklamy zewnętrznej LED, dające najwyższą trwałość i oszczędność energii. Dobierając nośniki reklamy zewnętrznej, należy mieć na uwadze wypracowane standardy w świecie marketingu. Bazując na doświadczeniu biznesowym i psychologii, reguły te dokładnie określają, jaka forma reklamy zewnętrznej będzie najbardziej skuteczna dla danego miejsca i czasu.

Jakie są formy reklamy zewnętrznej?

Świat reklam zewnętrznych obejmuje wiele form i motywów. Do najbardziej popularnych należy zaliczyć billboardy, plakaty oraz reklamy wielkoformatowe. Szczególnie te ostatnie mają monumentalny wpływ na otoczenie, nie dając możliwości pozostania niezauważonym. Często obejmują powierzchnię pełnej ściany budynku, stając się widoczne z dalekiej odległości.

Tablica reklamowa z wewnętrznym oświetleniem, umiejscowiona m.in. na przystankach autobusowych, to tzw. citylight. Motyw reklamowy może ulegać zmianie co kilka sekund, generując nowe bodźce wizualne dla osób oczekujących na środek transportu. Kasetony z dibondu, szyldy, okleiny samochodowe, banery zewnętrzne, neony – to wszystko mieści się w kategorii reklamy zewnętrznej, dając klientom punkt zahaczenia dla wzroku. Formy reklamy zewnętrznej uwzględniają ograniczenia przestrzenne, analizę widoczności, a także przewidywany ruch pojazdów i osób w danym miejscu. Ważna staje się także odległość, z której przechodnie będą mieli okazję po raz pierwszy dostrzec reklamę. Dlatego każdy nośnik reklamy zewnętrznej musi zostać przemyślany na etapie projektu. Marketing w trybie outdoor działał od zawsze, jednak w przeciwieństwie do innych promocji wizerunkowych, skuteczność reklamy zewnętrznej podlega ocenie w nieco dłuższym terminie.

 

 

Czym są litery przestrzenne i gdzie można je umieścić?
Czytaj więcej

Czym są litery przestrzenne i gdzie można je umieścić?

Poszukiwanie atrakcyjnej formy reklamy praktycznie nigdy się nie kończy. Bycie zauważonym przez klienta stanowi bowiem podstawowy warunek skutecznego marketingu i sprzedaży. Bez widoczności nie ma rozwoju, a bez rozwoju firma nie jest w stanie przetrwać w dłuższym terminie. Sprowadzanie sukcesu firmy wyłącznie do samej reklamy byłoby nadużyciem, jednak nie da się zaprzeczyć znaczenia takich form budowania wizerunku jak m.in. stosowanie liter przestrzennych. Chociaż nie każdy zdaje sobie sprawę, czym są litery przestrzenne, niemal każda osoba styka się z nimi na co dzień, idąc wzdłuż ulicy czy odwiedzając rozmaite lokale firmowe.

Litery przestrzenne, jak sama nazwa wskazuje, to trójwymiarowe obiekty, prezentujące w ciekawy sposób nazwę lub logo firmy. Wykonanie liter przestrzennych odbywa się z wykorzystaniem takich materiałów jak blacha, PCV czy dibond. Litery przestrzenne bardzo często są podświetlane od wewnątrz, co dodatkowo zwiększa ich atrakcyjność. Najpopularniejsze jest tutaj oświetlenie od tyłu, dające niezwykle elegancki efekt. Dlaczego litery przestrzenne i co to oznacza dla biznesu, oraz jak z nich korzystać, aby otrzymać szybki zwrot z inwestycji? To bez wątpienia tematy, które należy pogłębić jeszcze przed decyzją o montażu tego rozwiązania. Jednak obserwując to, jak wiele firm decyduje się skorzystać z tego rozwiązania, można śmiało domyślać się ich ogromnej skuteczności.

Gdzie umieścić litery przestrzenne?

Litery przestrzenne powinny być umieszczone przede wszystkim tam, gdzie występuje duża rotacja osób. Dlatego bardzo często pojawiają się one na zewnętrznej witrynie sklepu czy wejściu do biurowca. Łatwa identyfikacja logo firmy pozwala na skuteczne budowanie zaufania, nawet jeśli na pierwszy rzut oka nie widać wymiernych efektów. Litery przestrzenne stanowią subtelny i niezwykle elegancki materiał reklamowy. Pozwalają się dowolnie kształtować na etapie projektu, gdyż dla każdego zlecenia tworzone są od podstaw.

Wady i zalety liter przestrzennych

Określenie, jakie są wady i zalety liter przestrzennych, w dużej mierze zależy od indywidualnych preferencji przedsiębiorstwa. Można jednak ogólnie stwierdzić, że stosowanie liter przestrzennych to dość kosztowna inwestycja reklamowa, w porównaniu do innych rozwiązań. Jednak poniesiony koszt ma szansę zwrócić się w krótkim czasie. Budowa atrakcyjnego wizerunku w oczach klienta to podstawa działalności, a podświetlane litery przestrzenne stanowią doskonałą metodę dla osiągnięcia tego celu. Zalety liter przestrzennych znacznie przewyższają wadę, jaką pozostaje konieczność poniesienia wyższych kosztów na inwestycję. Dobra widoczność biura lub lokalu wychodzi tu na pierwszy plan. Oglądanie liter przestrzennych jest po prostu przyjemne dla ludzkiego oka, stając się pierwszym czynnikiem budującym w świadomości klienta pozytywny obraz marki.

Litery 3D wykonane są z trwałych materiałów, gwarantujących wysoką odporność na warunki atmosferyczne. Litery przestrzenne dają się także dowolnie konfigurować podczas dokonywania zamówienia. Możliwa jest tu pełna elastyczność graficzna, dająca swobodę w kształtowaniu marketingowego przekazu. Umieszczenie liter przestrzennych w widocznym miejscu, cechującym się dobrą ekspozycją na potencjalnych klientów, daje zauważalne wyniki w krótkim czasie.

 

Zastosowanie pylonów reklamowych
Czytaj więcej

Zastosowanie pylonów reklamowych

Nawet jeśli sama nazwa brzmi dość enigmatycznie, pylony należą do najczęściej wybieranych elementów reklamy zewnętrznej. Codziennie widujemy je na stacjach benzynowych, przy supermarketach, w sąsiedztwie biurowców czy przy siedzibach firm. Reklama na pylonie to atrakcyjna, czytelna i nowoczesna forma promocji, dlatego nie dziwi fakt, że stawia na nią coraz większa liczba przedsiębiorstw. Czym jest i gdzie znajduje zastosowanie pylon reklamowy? Odpowiadamy na najważniejsze pytania!

Czym są pylony reklamowe?

Wysoki, masywny słup z umieszczoną na nim treścią promocyjną – tak w największym skrócie można zdefiniować pylon. Ten popularny nośnik reklamowy składa się zazwyczaj z dwóch elementów:

– przytwierdzonej na stałe do podłoża podstawy, zwanej szkieletem,

– lica, czyli tablicy lub platformy, na której umieszcza się główną treść.

Popularność pylonów wynika z faktu, że są one widoczne z daleka, co ma istotne znaczenie w przypadku obiektów usytuowanych przy ruchliwej autostradzie lub w centrach dużych miast. Dzięki swoim rozmiarom reklama na pylonie ułatwia sprawne dotarcie do miejsca, o którym informuje. Z uwagi na swój pokaźny rozmiar pylony najczęściej wykorzystuje się jako nośniki reklamy zewnętrznej, choć firmom coraz częściej zdarza się instalować je także wewnątrz obiektów, takich jak hale targowe i wystawiennicze, centra handlowe czy sale widowiskowe.

Gdzie znajdują zastosowanie reklamy na pylonach?

Najbardziej powszechnym obszarem zastosowania reklamy w formie pylonu są bez wątpienia stacje paliw. Trudno wyobrazić sobie punkt tankowania bez wysokiego, podświetlonego słupa, na którym umieszczone jest wielkie logo marki wraz z aktualnymi cenami benzyny, oleju napędowego czy autogazu. Zewnętrzny pylon reklamowy to również stały element wyposażenia parkingów oraz placów przed galeriami handlowymi. Bardzo często tego rodzaju nośniki instalowane są także przy nowoczesnych biurowcach, w celu poinformowania o nazwach firm, mających swoje siedziby wewnątrz takich budynków. Pylon zlokalizowany przy drodze dojazdowej może z kolei informować o kierunku, odległości lub czasie potrzebnym do dotarcia na miejsce.

Kluczowe zalety pylonów reklamowych

Tym, co wyróżnia pylony spośród tradycyjnych nośników, takich jak billboardy czy bannery, jest ich imponujący rozmiar. Firma, która decyduje się na postawienie tak efektownej reklamy, postrzegana jest jako nowoczesny, solidny i godny zaufania parter biznesowy. Pylon może zostać wyposażony w podświetlenie, co czyni reklamę doskonale widoczną także po zmroku. Z całą pewnością, na popularność tego rodzaju konstrukcji wpływa również jej relatywnie niewielki koszt – w stosunku do licznych korzyści, jakie daje dobrze usytuowany i efektownie wykonany pylon reklamowy cena za taki nośnik zawsze będzie atrakcyjna i przystępna. Nie bez powodu jest on wybierany przez największych graczy, będących liderami w swoich branżach. Jednak tego rodzaju rozwiązanie sprawdzi się niezależnie od wielkości firmy, jej profilu czy pozycji na rynku. Współczesne możliwości projektowe są praktycznie nieograniczone, co pozwala precyzyjnie dopasować kształt i wygląd reklamy do potrzeb inwestora.

Specyfika projektowania kasetonu świetlnego
Czytaj więcej

Specyfika projektowania kasetonu świetlnego

Ze względu na niewielki koszt oraz atrakcyjną estetykę, kasetony od lat stanowią uniwersalne rozwiązanie reklamowe wybierane przez klientów z wielu branż. Niewątpliwie jedną z kluczowych zalet stosowania tego typu nośników jest możliwość realizacji najbardziej niestandardowych projektów. Aby jednak kaseton reklamowy spełnił swoje zadanie, stając się atrakcyjną wizytówką marki, musi zostać dobrze zaprojektowany i właściwie wykonany.

Kasetony reklamowe – zalety i zastosowanie

Jednostronne, dwustronne, małe, duże, płaskie lub trójwymiarowe – współczesne możliwości pozwalają zaprojektować i wykonać dowolny wygląd oraz kształt nośników. Z tego bogactwa obficie korzystają przedsiębiorstwa, dla których podświetlany kaseton reklamowy wewnątrz lub na zewnątrz budynku to coś więcej niż tylko modna forma promocji. Trójwymiarowy nośnik z dibondu lub innego tworzywa, często podświetlony światłem LED sprzyja kreowaniu nowoczesnego, profesjonalnego wizerunku. Jednocześnie, reklamowy kaseton z powodzeniem zastępuje tradycyjny szyld lub banner, wyróżniając się na tle innych, konkurencyjnych znaków.

Projektowanie kasetonu – od czego zacząć?

Pierwszym krokiem do stworzenia skutecznej i efektownej reklamy świetlnej, będzie oczywiście określenie jej funkcji. Należy odpowiedzieć sobie na pytanie, czy kaseton ma eksponować nazwę i logo marki, informować klienta, że w tym miejscu znajduje się siedziba firmy, czy może zwracać uwagę na kluczowy element jej przewagi nad konkurencją?

Bardzo ważnym etapem projektowania kasetonu jest dostosowanie jego wielkości oraz kształtu. Parametry te powinny uwzględniać przyszłą lokalizację nośnika reklamowego, ewentualne ograniczenia architektoniczne oraz to, czy reklama ma znaleźć się w środku, czy na zewnątrz budynku.

Kolejny, istotny aspekt stanowi rozmieszczenie wszystkich obiektów na nośniku reklamowym. Bardzo ważne jest zachowanie odpowiednich odstępów pomiędzy logotypem, nazwą firmy, hasłem promocyjnym oraz pozostałymi elementami. Umożliwia ono zachowanie spójności i pozwala uniknąć chaosu. Warto pamiętać, że estetycznie zaprojektowany kaseton, to skuteczniejszy efekt reklamowy.

Technologia produkcji kasetonów reklamowych

W przypadku nośników zewnętrznych standardowym rozwiązaniem stały się kasetony świetlne LED. Podświetlenie nie tylko zwiększa widoczność reklamy po zmierzchu, ale czyni ją również bardziej efektowną, co przekłada się na pozytywne postrzeganie całego przedsiębiorstwa. Światło może mieć dowolną barwę oraz natężenie, co pozwala zachować spójność reklamy z identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa.

Do produkcji kasetonów najczęściej używa się dibondu – płyty kompozytowej połączonej rdzeniem z polietylenu. Charakteryzuje się on znacznie łatwiejszą i precyzyjniejszą obróbką niż tradycyjne materiały, np. aluminium. Dibond jest również dużo bardziej wytrzymały niż szkło akrylowe (plexi), dzięki czemu wykonane z niego kasetony reklamowe zachowają swój wygląd i estetykę przez długie lata.

 

 Jak powinno wyglądać profesjonalne stoisko reklamowe?
Czytaj więcej

Jak powinno wyglądać profesjonalne stoisko reklamowe?

Reklama jest dziś wszechobecna – można ją spotkać praktycznie wszędzie. Firma, która nigdzie nie prezentuje swojej oferty, ma bardzo małe szanse na przebicie się na rynku. Rozważając, która forma reklamy jest najskuteczniejsza, często wspomina się o internecie. Ale czy na pewno? W wielu przypadkach o wiele efektywniejsze może być dobrze zaprojektowane stoisko targowe. Ekspozycja i prezentacja swoich produktów to nadal bardzo popularna i skuteczna forma reklamy m.in. podczas dużych wydarzeń branżowych. Podpowiadamy, jak powinno wyglądać profesjonalne stoisko reklamowe.

Przede wszystkim – estetyka stoiska targowego

Podczas targów każda firma ma wydzieloną przestrzeń do prezentacji swojej oferty. Konkurencja jest bardzo duża, dlatego też atrakcyjny wizualnie projekt stoiska targowego jest kluczem do przyciągnięcia uwagi potencjalnych klientów. Ciekawe, zaskakujące wzornictwo to nie wszystko. Stoisko musi być również estetyczne, dopasowane do charakteru firmy, przygotowane z kreatywnością, ale i wrażliwością na gusta odbiorców. Doświadczeni specjaliści doskonale wiedzą, jak zaprojektować oraz wykonać intrygujące, ale nie przytłaczające swoją stylistyką projekty. Warto więc zlecać tego typu usługę zewnętrznym podmiotom – oszczędza się w ten sposób czas i gwarantuje, że zabudowa stoisk targowych będzie na najwyższym poziomie.

Po drugie – użyteczność stoiska reklamowego

Gdy zaintrygowany klient podchodzi do starannie przemyślanego stoiska, powinien mieć łatwy dostęp do produktów, broszur informacyjnych lub osoby, z którą może porozmawiać. Konstrukcja stoiska musi umożliwić zainteresowanym bezproblemowe obejrzenie produktu lub skontaktowanie się z konsultantem, udzielającym dodatkowych informacji. Warto zdecydować się na nowoczesne rozwiązania, takie jak ekrany z prezentacją oferty oraz zainwestować w drobne upominki dla odwiedzających.

Po trzecie – jakość zabudowy stoisk targowych

Trwałość i funkcjonalność to także cechy, obok których nie można przejść obojętnie. Jeśli zarówno zabudowa stoisk targowych, ich układ, jak i poszczególne elementy są zaprojektowane w oparciu o sprawdzone rozwiązania, bez trudu można w miejscu prezentacji stworzyć atmosferę wyjątkowego komfortu. Przełoży się ona nie tylko na doskonałe samopoczucie klientów, ale także wygodę obsługi, która lepiej będzie mogła wykonywać swoje obowiązki. Wytrzymałość stoiska targowego wiąże się również z możliwością wielokrotnego wykorzystywania go podczas różnych wydarzeń biznesowych.

Jaki jest koszt budowy stoiska targowego?

Proces szacowania ceny, którą trzeba zapłacić za zbudowanie stoiska targowego, można porównać do określania kosztów budowy domu. Przede wszystkim warto dokładnie zrozumieć, czego oczekujemy od swojej przestrzeni wystawienniczej i jakie są cele udziału w wybranych targach. To pewnego rodzaju inwestycja, która powinna się zwrócić. Im budżet utworzenia stoiska reklamowego będzie wyższy, tym więcej intrygujących, atrakcyjnych wizualnie i funkcjonalnych rozwiązań może ono zawierać, co przełoży się na zainteresowanie potencjalnych klientów. Na pytanie: jaki jest koszt budowy stoiska targowego, nie można więc jednoznacznie odpowiedzieć. Wiele zależy od indywidualnych potrzeb i preferencji firmy.

Czyszczenie reklamy świetlnej – jak prawidłowo i skutecznie czyścić reklamy świetlne?
Czytaj więcej

Czyszczenie reklamy świetlnej – jak prawidłowo i skutecznie czyścić reklamy świetlne?

Odpowiednio przeprowadzone czyszczenie reklam świetlnych wpływa nie tylko na zachowanie estetycznego wyglądu, ale również wydłużenie okresu użyteczności produktu. W jaki sposób prawidłowo czyścić i dbać o reklamy?

 

Czyszczenie reklamy świetlnej z dibondu

 

Deszcz, śnieg, pył uliczny, spaliny samochodowe, dymy z kominów i wiele innych czynników zanieczyszcza produkty reklamowe, co wpływa na ich estetykę oraz funkcjonalność. Dlatego tak ważne jest regularne czyszczenie i konserwacja reklam.

W przypadku popularnych kasetonów lub pylonów reklamowych z dibondu konieczne jest stosowanie odpowiednich środków czystości. Tworzywo to wyróżnia się dużą podatnością na zarysowania, toteż do czyszczenia reklam kompozytowych zaleca się używanie czystych, dokładnie wypłukanych pod bieżącą wodą ściereczek z mikrofibry. Przed przystąpieniem do pracy należy sprawdzić, czy na kasetonie reklamowym nie znajdują się np. drobinki piasku albo skruszonej elewacji budynku, które mogą powodować zarysowania podczas czyszczenia. Dlatego przed użyciem szmatki dobrze jest usunąć z niego twarde zabrudzenia przy pomocy np. sprężonego powietrza z agregatu sprężarkowego.

Po usunięciu większych zanieczyszczeń, można przystąpić do likwidacji kurzu i brudu mokrą ścierką z mikrofibry. Należy rozpocząć od delikatnego przecierania górnej części kasetonu, wyłącznie po zewnętrznej stronie. Nie wolno czyścić wewnętrznej konstrukcji, podobnie jak nie powinno się używać środków chemicznych, szczególnie rozpuszczalników, które mogą spowodować uszkodzenia grafiki albo kolorów na płycie kompozytowej znajdującej się na produkcie.

 

Usuwanie zanieczyszczeń z liter świetlnych

 

Czyszczenie reklam LED, w tym zwłaszcza liter świetlnych, trzeba przeprowadzić w taki sam sposób, jak mycie kasetonów kompozytowych. Należy wykorzystać miękkie, lekko zwilżone czystą wodą ścierki z mikrofibry. Bardzo ważne jest częste oraz dokładne płukanie szmatki pod bieżącą wodą. Nie wolno stosować detergentów, ponieważ mogą one trwale uszkodzić folię nadającą kolor literom. Po umyciu elementów, zaleca się wypolerowanie ich suchą szmatką, co pozwoli na uniknięcie nieestetycznych zacieków. Warto też pamiętać, aby nigdy nie czyścić kasetonów kompozytowych bądź liter świetlnych wodą pod dużym ciśnieniem, ponieważ tym sposobem można poważnie uszkodzić konstrukcję. Trzeba uważać na to, aby nie dociskać zbyt mocno ściereczki do powierzchni produktu.

 

Profesjonalna konserwacja i serwis reklam

 

Systematyczne czyszczenie reklam świetlnych to istotne, ale często trudne zadanie, zwłaszcza w sytuacji, gdy kasetony są zamocowane na dużej wysokości. W takim przypadku warto skorzystać z usług profesjonalnych firm świadczących usługi nie tylko z zakresu czyszczenia, ale też serwisowania oraz konserwacji produktów reklamowych. Specjaliści mogą więc m.in. wymienić przepalone moduły LED, uszkodzone zasilacze, zmienić grafiki reklam czy zmodernizować oświetlenie, wykręcając tradycyjne świetlówki i instalując energooszczędne LED-y.

 

Dopasowanie rodzaju reklamy do prowadzonej działalności
Czytaj więcej

Dopasowanie rodzaju reklamy do prowadzonej działalności

Metody reklamy i promocji zawsze należy dopasowywać do rodzaju prowadzonej działalności – tylko wtedy mają szansę efektownie ją zaprezentować. W sposobach reklamy należy uwzględnić charakter działań firmowych – zupełnie inaczej reklamuje się kancelarię adwokacką, a inaczej pasmanterię. Dotyczy to nie tylko poczynań marketingowych, ale też klasycznej reklamy zewnętrznej – rodzaje szyldów muszą pokrywać się z tym, jak klient kojarzy konkretną branżę.

 

Jakie znamy skuteczne formy reklamy?

 

Jeśli chodzi o reklamę zewnętrzną, rodzaje takich form przekazu łączy jedno: są trwałe. Stąd też w przypadku działalności typowo nocnej – na przykład restauracje, kluby, sklepy czy apteki całodobowe – warto pomyśleć o szyldach podświetlanych, na przykład wykonywanych z plexi black&white – świecącej nocą na biało, a w ciągu dnia mającej postać czarnych elementów. Najskuteczniejsze formy reklamy to takie, które nie tyle krzyczą do odbiorcy poprzez świecące diody czy jaskrawe kolory, lecz takie, które wpadają w oko. Obecnie dużo częściej stawia się na stonowany design, dopasowany do architektury otoczenia, rezygnując przy tym z kiczowatych lampek i agresywnych neonów.

 

Jakie to formy reklamy?

 

Dziś nad szyldami dla działalności stacjonarnych pracują prawdziwi artyści – designerzy, którzy pragną sprawić, aby sztuka użytkowa wpasowywała się w klimat danego miejsca, ale wyróżniała na tle innych reklam. Na przykład na starym mieście stawia się na stonowane kolory i styl liter oraz logo nawiązujący do poważnego charakteru miejsca. Oprócz szyldów, liter przestrzennych i kasetonów duże wrażenie na odbiorcach robią również inne spośród znanych metod reklamy i promocji – stylowe attyki, stoiska sprzedażowe i targowe, pylony oraz tablice – one również muszą swoim charakterem nawiązywać do rodzaju prowadzonej działalności.

 

Jak za pomocą reklamy podkreślić charakter działalności? Metody reklamy i promocji

 

Głównym elementem odgrywającym ważną rolę w nacechowaniu danej działalności, jest kolorystyka reklamy. Tę stonowaną, chłodną, rezerwuje się dla firm o charakterze formalnym, biznesowym, urzędowym. Jaśniejsze i cieplejsze barwy to atuty branży rozrywkowej, modowej, kosmetycznej, dziecięcej. Nieco innych elementów graficznych używa się dla wyróżnienia tych branż, a innych na przykład dla działalności medycznej. Dotyczy to nie tylko kolorów, ale również grafiki w logo, czy czcionki w logotypie – wszystkie sposoby reklamy projektowanej przez wykwalifikowanych grafików muszą spełniać pewne niepisane zasady. Stąd też, chcąc nie popełnić graficznego faux pas i zamówić reklamę idealnie dopasowaną do własnej działalności, najlepiej zlecić jej wykreowanie profesjonalistom z agencji reklamowej, zajmującej się nie tylko realizacją reklamy zewnętrznej, ale również fachowym doradztwem i projektowaniem graficznym. Oprócz rozeznania w zasadach dotyczących kwestii estetycznych, mają oni również sporą wiedzę na temat tego, co już istnieje w danej branży, i czego lepiej nie powielać, a wyróżnić się oryginalnym podejściem do tematu na tle konkurencji.

 

Jak przebiega montaż podświetlanych szyldów reklamowych?
Czytaj więcej

Jak przebiega montaż podświetlanych szyldów reklamowych?

Aby pozyskać klientów dla swoich usług trzeba być zarówno widocznym, jak i wyróżniać się spośród konkurencji. Doskonały sposób na zwrócenie uwagi to montaż reklam świetlnych. Dobrze zaprojektowany szyld zainteresuje przechodniów nie tylko w nocy, gdy będzie podświetlony, ale także za dnia. Co trzeba wiedzieć o montażu takich reklam zewnętrznych?

 

Etapy montażu reklam podświetlanych — przygotowania

Firmy zajmujące się tworzeniem tego rodzaju instalacji powinny zacząć od przeprowadzenia audytu. Pozwala on zrozumieć potrzeby i oczekiwania zleceniodawcy, zorientować się w charakterze jego działalności, a także zapoznać się z miejscem, gdzie ma być wykonany montaż reklamy zewnętrznej. Uzyskane w ten sposób informacje pozwolą przygotować odpowiedni projekt. Nie może ograniczać się on do pokazania samej grafiki. Równie istotna jest realistyczna wizualizacja, na której zostanie zaprezentowane, jak proponowany szyld będzie wyglądał na budynku. W przypadku reklamy świetlnej należy przedstawić dwie wizualizacje: dzienną i nocną. Dopiero po zaakceptowaniu projektu przez klienta można przejść do kolejnego etapu. Polega on na doborze właściwych do danej realizacji materiałów. Od tego będzie zależeć estetyka oraz trwałość szyldu niezależnie od warunków atmosferycznych, ale też jego właściwy wygląd.

 

Produkcja i montaż reklam świetlnych

Proces wykonania szyldu zależy w znacznym stopniu od wybranego rozwiązania. Zazwyczaj tworzy się go z pleksiglasu, który może przybrać różne formy. Najprostszy szyld ma postać kasetonu o prostokątnym lub innym kształcie, w którego wnętrzu umieszcza się wydrukowaną na specjalnej folii grafikę. Alternatywnym sposobem jest stworzenie każdej litery i innych elementów 3D osobno — wówczas nie ma potrzeby umieszczania wewnątrz grafiki. W obu przypadkach do podświetlenia stosuje się energooszczędne diody LED. Obecnie dużą popularnością cieszą się tzw. litery black & white. Za dnia ciemne, dobrze widoczne na tle jasnej elewacji, nocą podświetlone na biało. Ostatni etap to, oczywiście, instalacja podświetlanego szyldu. Montaż reklam musi być wykonany w taki sposób, aby w czasie eksploatacji nie stwarzała żadnego zagrożenia dla przechodniów. Warto korzystać ze specjalistycznego sprzętu, dzięki któremu nie uszkodzi się elewacji ani samego szyldu.

 

Profesjonalny montaż reklam

Decydując się na instalację zewnętrznej reklamy podświetlanej, warto pamiętać o obowiązujących przepisach prawnych. Montaż tego rodzaju szyldu wymaga specjalnego pozwolenia jedynie w przypadku obiektów wpisanych do rejestru zabytków. Nie może też być uciążliwy dla mieszkańców i uczestników ruchu drogowego. Jeśli nic nie stoi na przeszkodzie, zachęcamy do skorzystania z naszych usług. Projektujemy, wykonujemy oraz instalujemy reklamy świetlne zgodnie z opisanymi wyżej zasadami. W takiej kwestii jak montaż reklam cennik zależy od danego zlecenia. Wszystkie szczegóły możemy umówić telefonicznie lub mailowo, dlatego zachęcamy do kontaktu.

 

Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej
Czytaj więcej

Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej

Podświetlane szyldy to bardzo estetyczny, a przy tym sprawdzony i skuteczny sposób na zainteresowanie potencjalnych klientów. Dzięki reklamie świetlnej jest się widocznym nie tylko za dnia, ale także w nocy. Właśnie w ciemnościach szyld prezentuje się najbardziej atrakcyjnie i przyciąga najwięcej uwagi, pozwalając wyróżnić się na tle konkurencji. W jaki jednak sposób uzyskuje się efekty oświetleniowe?

 

Oświetlenie reklam zewnętrznych

Możliwości oświetlenia szyldów jest wiele. Popularność niektórych z nich wyraźnie już słabnie, ustępując bardziej nowoczesnym, energooszczędnym rozwiązaniom. Inne, choć stosowane od dawna, wciąż cieszą się powodzeniem. Wybór zależy głównie od tego, jaki chcemy osiągnąć efekt i jakim dysponujemy budżetem. Warto przy tym pamiętać, że najbardziej atrakcyjne w danym wypadku wcale nie muszą być te najdroższe sposoby. Najbardziej klasyczne oświetlenie reklamy to znane i stosowane już od ponad stu lat neony. W tradycyjnej formie składają się ze szklanych rurek o kształcie liter lub innych znaków, wypełnionych substancjami o właściwościach luminescencyjnych. W zależności od koloru szkła oraz składu gazu lub innych luminoforów, możliwe było uzyskanie oświetlenia o przeróżnych kolorach i barwach. Obecnie neony wciąż są spotykane, ale do podświetlenia używa się raczej różnego rodzaju OSWIETLENIE LED, co jest prostszym, tańszym i trwalszym rozwiązaniem. Praktycznie całkiem wyparte zostały również tzw. lampy fluorescencyjne.

 

Współczesne oświetlenie do reklamy

Do zdecydowanie nowszych sposobów należą halogeny i inne lampy zewnętrze. Spotyka się je np. na billboardach oraz reklamach ściennych, zwykle zamontowane na specjalnych wysięgnikach, oświetlające plakaty od frontu. Takie rozwiązanie również traci na popularności, ze względu zarówno na wysokie koszty eksploatacji, jak i ustawy, w wyniku których billboardy znikają z przestrzeni publicznej. Tym, co wypiera wcześniejsze sposoby, jest nowoczesne oświetlenie reklamy zewnętrznej LED. Do jego głównych zalet zalicza się bardzo niski pobór energii, mocne światło, długotrwałość oraz niewielkie rozmiary. Lampki LED zwykle umieszcza się wewnątrz kasetonów, które mogą przybierać najróżniejsze formy.

 

Oświetlenie solarne do reklam

Jeśli zależy nam na jak najbardziej energooszczędnym rozwiązaniu, to warto pomyśleć nie tylko o źródle światła, ale także sposobie jego zasilania. Reklama wyposażona we własne panele fotowoltaiczne będzie miała zapewnione darmowe źródło prądu. Oświetlenie reklamy zewnętrznej LED, szczególnie w przypadku małych lub średnich szyldów, nie wymaga dużej ilości energii, dlatego do jego zasilania wystarczy niewielka instalacja solarna. W jeszcze lepszej sytuacji są firmy, które i tak czerpią prąd z własnych kolektorów słonecznych. Wówczas nie trzeba instalować osobnego systemu do reklamy, a jedynie podpiąć jej oświetlenie do już istniejącego źródła zasilania energią słoneczną. To energooszczędne rozwiązanie na miarę naszych czasów, łączące wysoką skuteczność marketingową, z trwałością oraz niskim kosztem eksploatacji.

 

Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać
Czytaj więcej

Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać

Czym wyróżnia się profesjonalny projekt graficzny? Bez wątpienia musi przyciągać wzrok potencjalnych odbiorców, zachęcać do podjęcia określonego działania i tym samym poprawiać sprzedaż czy wizerunek danej marki. Tylko jakie cechy wpływają na to, że właśnie tak zostanie odebrany? Zapraszamy do przeczytania poniższego wpisu, w którym opisujemy najważniejsze wyróżniki dobrego projektu.

 

Cechy dobrego projektu graficznego

Profesjonalny projekt powinien realizować założone cele. Niezwykle ważna jest więc znajomość rynku, a przede wszystkim grupy docelowej, do której ma być skierowany. To bez wątpienia punkt wyjściowy każdego udanego projektu, bez względu na to, czy chcemy zareklamować produkt, usługę, wypromować osobę czy wydarzenie. Przekaz zawarty w grafice musi wzbudzać pewne emocje czy też kojarzyć się ze zjawiskami, z którymi dana marka chce być utożsamiana. Nawet najpiękniejsza grafika może spotkać się z zerowym zainteresowaniem, jeśli nie będzie poparta rzetelną analizą oczekiwań potencjalnego odbiorcy. Pomysłowe, świeże i odkrywcze podejście do tematu zdecydowanie wyróżnia najlepsze projekty graficzne.

 

Równowaga kluczem do sukcesu

Harmonia oraz spójność są jednymi z najważniejszych cech udanej realizacji. Jak powiedział Antoine de Saint-Exupéry „Wydaje się, że doskonałość osiąga się nie wtedy, kiedy nie można już nic dodać, ale raczej wtedy, gdy nie można nic ująć”. Współcześnie dotarliśmy do momentu, w którym prostota jest niezwykle ceniona, ale dobry projekt graficzny wcale nie opiera się na minimalizmie, lecz na równowadze. Wszystko powinno być na swoim miejscu, a poszczególne elementy nie mogą agresywnie dominować innych czy wywoływać uczucia dyskomfortu u oglądających. Nawet mocny przekaz w pewnej ważnej sprawie powinien wyróżniać się wizualną harmonią, bo inaczej, zamiast edukować, będzie denerwował i tym samym odpychał od tego, co najważniejsze, czyli przekazu. Projektowanie graficzne to także niejako umiejętność „sterowania wzrokiem” obserwujących. Tutaj liczy się rytm, symetria oraz hierarchia znaków, dzięki której oglądający najpierw spojrzy w dane miejsce, a dopiero potem skieruje wzrok w inne.

 

Typografia na miarę nowoczesnej grafiki

W kwestii takiej jak cechy dobrego projektu graficznego nie można pominąć typografii. Pod pojęciem tym kryją się elementy, takie jak:

  1. Kolorystyka. Każda barwa wzbudza nieco inne emocje, a nawet wpływa na samopoczucie psychiczne i fizyczne. Kolory powinny być dobrane zgodnie z tą wiedzą, ale też pasować do siebie wzajemnie.
  2. Stylowe fonty oraz czytelna czcionka. Bez tego ciężko wyobrazić sobie skuteczny przekaz, nawet jeśli całość przykuwa wzrok.
  3. Hierarchia, która pozwala uporządkować zawarty w grafice tekst i wyróżnić najważniejsze informacje.

Projektowanie wiąże się z umiejętnością poznania grupy docelowej oraz dużą dawką kreatywności. Warto zadbać o profesjonalne usługi graficzne, aby projekt rzeczywiście został zauważony przez tych, na których uwadze najbardziej nam zależy.

 

Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik
Czytaj więcej

Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik

Nowoczesny, podświetlony baner często stanowi pierwszy kontakt klienta z daną marką. Z daleka przykuwa jego wzrok, pomaga zlokalizować wejście do budynku i tym samym wpływa na wzrost zainteresowania przechodzących w pobliżu osób. Jakie kolory w reklamie sprawdzają się najlepiej? Odpowiedzi warto poszukać w psychologii oraz najnowszych trendach marketingowych.  

 

Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej?

Jak wspomnieliśmy we wstępie, reklama świetlna znacząco wpływa na odbiór marki przez potencjalnych klientów. Niestety, przedsiębiorcy często wybierają zbyt agresywne lub nieprzemyślane formy, pomijając upodobania swojej grupy docelowej czy stosując techniki dalekie od panujących trendów. W kwestii takiej jak skuteczna reklama zewnętrzna, znaczącą rolę odgrywa kolorystyka. Jej zadaniem jest przyciągnięcie uwagi, a więc wyróżnienie danego szyldu spośród wielu innych, a jednocześnie umiejętność wtopienia się w stylistykę otoczenia. Już dawno minęły czasy, kiedy im bardziej kolorowo i jaskrawo znaczyło lepiej. Dziś dobór kolorystyki zależy przede wszystkim od działalności danej marki. Musi być spójny z jej wizerunkiem, pomysłowy oraz wybrany ze smakiem.  

 

Branding, czyli spójny wizerunek marki

Od stylistyki różnorodnych form prezentowania działalności danej firmy zależy, jak naszą markę będą postrzegać klienci. Kolory w marketingu wizerunkowym mają ogromne znaczenie, a ich wybór do reklamy zewnętrznej powinien być spójny z paletą barw stosowaną na przykład na stronie internetowej czy w katalogach produktowych. To nic innego jak słynny branding, dobrze znany każdej osobie zajmującej się marketingiem. Dlaczego jest tak ważny? Jego największą zaletą okazuje się zaistnienie w świadomości klientów, a co za tym idzie, większe przywiązanie do produktów czy usług danej marki.  

 

Reklama świetlna a psychologia kolorów

Niezwykle ważnym aspektem, bez którego trudno wyobrazić sobie skuteczną identyfikację wizualną jest postępowanie zgodne z psychologią kolorów. Otaczające nas barwy mają duży wpływ na odbiór różnorodnych zjawisk, dlatego wybierając kolor w reklamie warto zastanowić się, jaki odcień będzie wywoływał emocje, z którymi chcemy być utożsamiani. Dla przykładu czerwień kojarzy się z energią, walecznością i podobno przyspiesza podejmowanie decyzji. Zbyt duża ilość tego koloru może jednak wzbudzać negatywne emocje, a nawet podnosić ciśnienie i powodować wyrzut adrenaliny. Kolor żółty wpływa na odczuwanie radości, pobudza optymistyczne myśli. Połączeniem tych dwóch kolorów jest pomarańcz, barwa kojarzona niezwykle ciepło. Zieleń daje z kolei poczucie spokoju, bezpieczeństwa i przynosi skojarzenia z rozwojem oraz urodzajem. Niebieski to symbol pewności, czystości i zdrowia.  Specjaliści wskazują, że większość osób zwraca uwagę na kolor podczas wyboru danej marki jako potencjalnego usługodawcy. Co więcej, barwa może też skutecznie zniechęcić do danej firmy, dlatego nie można pomijać znaczenia kolorystyki w planowaniu reklamy zewnętrznej. 

 

Jak przygotować się do współpracy ze studiem reklamy?
Czytaj więcej

Jak przygotować się do współpracy ze studiem reklamy?

Aby wyróżnić się na tle konkurencji, zwiększyć przychody w firmie, warto zainwestować w działania marketingowe. Odpowiednio dopasowana strategia umożliwia pozyskiwanie nowych klientów, nawet w czasach spowolnienia gospodarczego. Jak jednak powinna przebiegać współpraca ze studiem reklamy?

Przygotowanie profesjonalnych materiałów promocyjnych stanowi spore wyzwanie. Trzeba zadbać nie tylko o jakość wykonania, ale również o dopasowanie projektów do założeń identyfikacji wizualnej. Bez względu, czy zlecamy wykonanie liter przestrzennych, , pylonów, tablic, kasetonów musimy zatroszczyć się, aby artykuły te cechowały się jednorodnością.

 

Od pomysłu do wdrożenia, czyli zasady współpracy klienta z agencją reklamową

Dobór odpowiedniej formy reklamy wymaga gruntownej analizy. Osoba zlecająca opracowanie artykułów marketingowych powinna zastanowić się, co chce osiągnąć, do kogo zamierza trafić z przekazem. Wprawdzie studio graficzne zajmuje się przygotowaniem projektu, jednak jego działania muszą być ukierunkowane. Stąd też reprezentant firmy powinien jasno określić swoje oczekiwania. Najlepiej, aby dysponował Podstawową Księgą Znaku z wykazem szczegółowych wytycznych dotyczących przyjętej kolorystyki, kroju czcionek, koloru tła, czy wyglądu logotypu. Jeśli dana organizacja nie wypracowała takiego dokumentu, wówczas można zaprezentować przykładowe materiały służące jako inspiracja.

 

Współpraca ze studiem reklamy – jak znaleźć odpowiedniego wykonawcę?

Na rynku funkcjonuje wiele agencji zajmujących się tworzeniem materiałów promocyjnych. Jak znaleźć kompetentnego wykonawcę? Poniżej lista 4 rzeczy, na których należy się skoncentrować:

– Portfolio – studia kreatywne z reguły umieszczają swoje realizacje na stronie internetowej.

– Wiarygodność – warto zweryfikować, jak długo agencja istnieje na rynku, czy posiada wpis w bazie przedsiębiorców (np. CEiDG lub KRS).

– Referencje – do doskonałych praktyk zalicza się sprawdzenie opinii klientów współpracujących ze studiem graficznym.

 

Projekt studia graficznego – dlaczego warto się na nim skupić?

Wśród najważniejszych etapów współpracy trzeba wymienić projekt. Dzięki niemu zleceniodawca może wyobrazić sobie, jak będą wyglądały zamówione przez niego materiały. To również dobry czas na zgłaszanie uwag, komentarzy, wdrażanie korekt. Konstruktywna współpraca ze studiem graficznym pozwoli na wypracowanie interesującego rezultatu. Trzeba jednak pamiętać, że po zaakceptowaniu wizualizacji, nie będzie już miejsca na dalsze zmiany.

 

Zasady współpracy z agencją reklamową – umowa czy ustalenia mailowe?

Sporządzenie umowy stanowi niezmiernie istotny element regulujący kwestie współpracy ze studiem reklamy. W dokumencie powinny znaleźć się informacje, takie jak:

– dane firmy,

– zakres realizowanych działań,

– harmonogram prac,

– kary umowne.

Podsumowując, właściwie prowadzony marketing wiąże się z wieloma korzyściami i pomaga w pozyskaniu nowych klientów. Dużą rolę w tym procesie odgrywa studio kreatywne. Pracujący w nim specjaliści powinni stanowić wsparcie w wyborze optymalnego rozwiązania.

 

Litery black & white
Czytaj więcej

Litery black & white

Nasze litery 3D z plexi są podświetlane i wykonujemy je również z pleksi black & white.

Litery 3D zrealizowaliśmy z wysokiej jakości taśmy aluminiowej malowanej proszkowo, a front logotypu wypełnia plexi black & white. Jest to bardzo ciekawe rozwiązanie dla miejsc, w których za dnia jest jasno i białe elementy na jasnej elewacji budynku nie wyróżniałyby się wystarczająco. Nocą po podświetleniu frontu z plexi black & white, litery 3D świecą się na biało, a za dnia pozostają w ciemnym kolorze.

Osłony kas z pleksi, ochrona pracowników, naklejki ostrzegawcze
Czytaj więcej

Osłony kas z pleksi, ochrona pracowników, naklejki ostrzegawcze

W obecnym, trudnym dla wszystkich czasie bardzo ważna jest ochrona pracowników sklepów. Mamy doświadczenie jako producent specjalnych osłon z pleksi. Osłony kas wykonujemy i montujemy pod konkretny wymiar i rodzaj sklepu. Dodatkowo proponujemy naklejki ostrzegawcze dla klientów informujące o zachowaniu bezpiecznej odległości.

Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA
Czytaj więcej

Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA

W dniach 04.02 - 07.02.2020 mieliśmy zaszczyt wziąć udział w Międzynarodowych Targach Budownictwa i Architektury BUDMA.

To jedno z najważniejszych miejsc spotkań producentów i dystrybutorów nowoczesnych technologii i materiałów budowlanych z przedstawicielami handlu, architektami, wykonawcami i inwestorami w Europie. 

Nasze stoisko - będące jednocześnie prezentacją naszych produktów -  jak zwykle cieszyło się dużym zainteresowaniem.

Gdańska Uchwała Krajobrazowa
Czytaj więcej

Gdańska Uchwała Krajobrazowa

Produkujemy reklamy zgodne z uchwałą krajobrazową. Jeśli masz wątpliwości, czy Twój szyld jest zgodny z aktualnymi przepisami, napisz do nas.

Oznakowanie inwestycji
Czytaj więcej

Oznakowanie inwestycji

Mieliśmy zaszczyt zrealizować oznakowanie prestiżowej inwestycji ATAL Baltica Towers. Na zlecenie Inwestora zajęliśmy się oznakowaniem zewnętrznym (litery blokowe, kaseton, pylon) oraz oznakowaniem wewnętrznym (numery mieszkań, numery pokoi hotelowych, numery kondygnacji, tabliczki policyjne, tabliczki do pomieszczeń technicznych).

Litery reklamowe, oznakowanie sklepów
Czytaj więcej

Litery reklamowe, oznakowanie sklepów

Zajmujemy się oznakowaniem sklepów w całej Polsce i nie tylko. Produkujemy oraz montujemy reklamy świetlne, litery reklamowe, szyldy, oznakowanie kas, przymierzalni, wyklejanie witryn. 

W tym przypadku mieliśmy zaszczyt zająć się identyfikacją wizualną marki odzieżowej Desigual na terenie Polski, Austrii oraz Niemiec.

Litery przestrzenne Gdańsk
Czytaj więcej

Litery przestrzenne Gdańsk

Choć realizujemy projekty w całej Polsce, tym razem chcemy pochwalić się lokalną realizacją.

Litery przestrzenne w Centrum Handlowym Forum w Gdańsku.

Litery przestrzenne
Czytaj więcej

Litery przestrzenne

Budujemy przestrzenne znaki i podśiwtlamy je na różne sposoby. Dla inwestycji Haerson mieliśmy przyjemność wykonać litery przestrzenne podświetlone bokiem.

Oznakowanie Muzeum II Wojny Światowej
Czytaj więcej

Oznakowanie Muzeum II Wojny Światowej

Z okazji rocznicy wybuchu Powstania warszawskiego mieliśmy zaszczyt wykonać oznakowanie dla Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku.

Wykonaliśmy m.in. tablice z grafikami upamiętniające ważne z punktu widzenia naszej historii wydarzenia. 

Kasetony podświetlane inwestycji Oliwa 505
Czytaj więcej

Kasetony podświetlane inwestycji Oliwa 505

Mieliśmy zaszczyt oznakować lokale usługowe inwestycji Oliwa 505 a więc realizacji, która otrzymała nagrodę Budowa Roku 2017, przyznawaną przez Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa, Ministerstwo Budownictwa i Główny Urząd Nadzoru Budowlanego.

Historyczny budynek zlokalizowany jest przy głównej arterii Gdańska. 

Nasza realizacja obejmowała wykonanie oraz montaż jednolitych, białych kasetonów z podświetleniem znaków, które wystają z lica kasetonu.

Stoiska reklamowe
Czytaj więcej

Stoiska reklamowe

W naszej ofercie znajdziecie Państwo również stoiska reklamowe, które w efektowny sposób podkreślą działalność Państwa Firmy. Łatwy sposób montażu oraz mobilność sprawi, że zareklamujecie się Państwo w dowolnym miejscu na świecie.

Litery przestrzenne | Reklamy świetlne | Pylony i tablice reklamowe | Kasetony reklamowe | Attyki i szyldy reklamowe | Stoiska reklamowe | Oznakowanie wewnętrzne | Pozstałe usługi reklamowe
Zadzwoń