Aktualności

Attyki jako ważny element identyfikacji wizualnej firmy

Attyki jako ważny element identyfikacji wizualnej firmy

Attyki reklamowe, zwane inaczej otokami, najczęściej stosowane są w przypadku stacji benzynowych, małych punktów gastronomicznych, myjni samochodowych czy kiosków. Są to niezbyt duże ścianki pokryte treścią marketingową, które okalają budynek wolnostojący. Termin ten stosuje się też przy nieco innych zastosowaniach. Często używa się go w stosunku do szyldów znajdujących się nad wejściem do np. butiku w galerii czy restauracji na parterze kilkukondygnacyjnego obiektu. Ważne, żeby ciągnęły się one wzdłuż okien, na całej długości lokalu firmy. W takich sytuacjach są to po prostu blendy na elewacji, które bywają nazywane attykami reklamowymi. 

Zabudowa elewacji – przepisy prawne

Reklama na elewacji musi być zgodna z przepisami. W związku z ochroną zabytków możliwości jej montowania są regulowane zapisami ustawy. Pracownicy agencji marketingowych i użytkownicy budynków nie mają zatem pełnej dowolności. Na szczęście prawo nie jest zbyt restrykcyjne. Uzyskania pozwolenia od konserwatora wymaga jedynie montaż blendy na elewacji obiektu wpisanego do rejestru zabytków. Co więcej, konieczna jest wtedy też zgoda na budowę. W pozostałych przypadkach można instalować reklamę na elewacji, jeśli tylko nie zasłania ona okien mieszkalnych

Jakie funkcje pełnią attyki reklamowe?

Attyka reklamowa – jak każda inna reklama zewnętrzna – stosowana jest głównie po to, by wyróżnić daną firmę na tle konkurencji, sprawić, że jej siedziba stanie się zauważalna, a marka zacznie funkcjonować w świadomości potencjalnego odbiorcy. Inaczej ujmując, otoki budują tzw. identyfikację wizualną. Ta, poza wspomnianą korzyścią marketingową, odgrywa również rolę czysto informacyjną. Reklama na elewacji stanowi po prostu swoisty drogowskaz, który pokazuje klientowi, gdzie znajduje się sklep czy punkt usługowy, którego szuka i pomaga mu do niego trafić. 

Odpowiednio skonstruowany przekaz marketingowy (logo, kolorystyka, ewentualne slogany czy dodatkowe motywy) może również pomagać w budowaniu pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Co więcej, możliwe jest także, że będzie oddziaływał perswazyjnie, czyli wpływał na potencjalnego klienta i zachęcał go do wejścia do danego punktu i zrobienia zakupu czy skorzystania z usługi. Z tego powodu warto zadbać o to, by blendy na elewacji nie tylko sygnalizowały obecność danego przedsiębiorstwa, ale również – poprzez atrakcyjną konstrukcję – miały siłę przekonywania.

Profesjonalne tworzenie attyk reklamowych

Zaprojektowanie i stworzenie otok, które będą skutecznie promowały firmę, wymaga dysponowania wiedzą, wyczuciem marketingowym oraz zdolnością przeprowadzenia analizy potencjalnej grupy klientów danego przedsiębiorstwa. Muszą one bowiem – jak wszystkie inne rodzaje reklamy – operować bodźcami, które trafiają do modelowego odbiorcy. Istotny jest dobór odpowiedniej kolorystyki, motywów graficznych, haseł itp. Dlatego przygotowaniem produktu powinni zająć się doświadczeni fachowcy, którzy doskonale potrafią wczuć się w oczekiwania potencjalnego klienta i wykonać otokę działającą na jego świadomość.

Wpisy na blogu

Jak przygotować się do współpracy ze studiem reklamy? | Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik | Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać | Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej | Jak przebiega montaż podświetlanych szyldów reklamowych?

Litery przestrzenne | Reklamy świetlne | Pylony i tablice reklamowe | Kasetony reklamowe | Attyki i szyldy reklamowe | Stoiska reklamowe | Oznakowanie wewnętrzne | Pozstałe usługi reklamowe
Zadzwoń