Aktualności

Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać

Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać

Czym wyróżnia siÄ™ profesjonalny projekt graficzny? Bez wÄ…tpienia musi przyciÄ…gać wzrok potencjalnych odbiorców, zachÄ™cać do podjÄ™cia okreÅ›lonego dziaÅ‚ania i tym samym poprawiać sprzedaż czy wizerunek danej marki. Tylko jakie cechy wpÅ‚ywajÄ… na to, że wÅ‚aÅ›nie tak zostanie odebrany? Zapraszamy do przeczytania poniższego wpisu, w którym opisujemy najważniejsze wyróżniki dobrego projektu.

 

Cechy dobrego projektu graficznego

Profesjonalny projekt powinien realizować zaÅ‚ożone cele. Niezwykle ważna jest wiÄ™c znajomość rynku, a przede wszystkim grupy docelowej, do której ma być skierowany. To bez wÄ…tpienia punkt wyjÅ›ciowy każdego udanego projektu, bez wzglÄ™du na to, czy chcemy zareklamować produkt, usÅ‚ugÄ™, wypromować osobÄ™ czy wydarzenie. Przekaz zawarty w grafice musi wzbudzać pewne emocje czy też kojarzyć siÄ™ ze zjawiskami, z którymi dana marka chce być utożsamiana. Nawet najpiÄ™kniejsza grafika może spotkać siÄ™ z zerowym zainteresowaniem, jeÅ›li nie bÄ™dzie poparta rzetelnÄ… analizÄ… oczekiwaÅ„ potencjalnego odbiorcy. PomysÅ‚owe, Å›wieże i odkrywcze podejÅ›cie do tematu zdecydowanie wyróżnia najlepsze projekty graficzne.

 

Równowaga kluczem do sukcesu

Harmonia oraz spójność sÄ… jednymi z najważniejszych cech udanej realizacji. Jak powiedziaÅ‚ Antoine de Saint-Exupéry „Wydaje siÄ™, że doskonaÅ‚ość osiÄ…ga siÄ™ nie wtedy, kiedy nie można już nic dodać, ale raczej wtedy, gdy nie można nic ująć”. WspóÅ‚czeÅ›nie dotarliÅ›my do momentu, w którym prostota jest niezwykle ceniona, ale dobry projekt graficzny wcale nie opiera siÄ™ na minimalizmie, lecz na równowadze. Wszystko powinno być na swoim miejscu, a poszczególne elementy nie mogÄ… agresywnie dominować innych czy wywoÅ‚ywać uczucia dyskomfortu u oglÄ…dajÄ…cych. Nawet mocny przekaz w pewnej ważnej sprawie powinien wyróżniać siÄ™ wizualnÄ… harmoniÄ…, bo inaczej, zamiast edukować, bÄ™dzie denerwowaÅ‚ i tym samym odpychaÅ‚ od tego, co najważniejsze, czyli przekazu. Projektowanie graficzne to także niejako umiejÄ™tność „sterowania wzrokiem” obserwujÄ…cych. Tutaj liczy siÄ™ rytm, symetria oraz hierarchia znaków, dziÄ™ki której oglÄ…dajÄ…cy najpierw spojrzy w dane miejsce, a dopiero potem skieruje wzrok w inne.

 

Typografia na miarÄ™ nowoczesnej grafiki

W kwestii takiej jak cechy dobrego projektu graficznego nie można pominąć typografii. Pod pojęciem tym kryją się elementy, takie jak:

  1. Kolorystyka. Każda barwa wzbudza nieco inne emocje, a nawet wpływa na samopoczucie psychiczne i fizyczne. Kolory powinny być dobrane zgodnie z tą wiedzą, ale też pasować do siebie wzajemnie.
  2. Stylowe fonty oraz czytelna czcionka. Bez tego ciężko wyobrazić sobie skuteczny przekaz, nawet jeśli całość przykuwa wzrok.
  3. Hierarchia, która pozwala uporzÄ…dkować zawarty w grafice tekst i wyróżnić najważniejsze informacje.

Projektowanie wiąże siÄ™ z umiejÄ™tnoÅ›ciÄ… poznania grupy docelowej oraz dużą dawkÄ… kreatywnoÅ›ci. Warto zadbać o profesjonalne usÅ‚ugi graficzne, aby projekt rzeczywiÅ›cie zostaÅ‚ zauważony przez tych, na których uwadze najbardziej nam zależy.

 

Wpisy na blogu

Jak przygotować siÄ™ do wspóÅ‚pracy ze studiem reklamy? | Jak dobrać kolory do reklamy zewnÄ™trznej? Krótki poradnik | Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać | Sposoby oÅ›wietlenia reklamy Å›wietlnej | Jak przebiega montaż podÅ›wietlanych szyldów reklamowych?

Litery przestrzenne | Reklamy świetlne | Pylony i tablice reklamowe | Kasetony reklamowe | Attyki i szyldy reklamowe | Stoiska reklamowe | Oznakowanie wewnętrzne | Pozstałe usługi reklamowe
Zadzwoń