Aktualności

Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać

Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać

Czym wyróżnia się profesjonalny projekt graficzny? Bez wątpienia musi przyciągać wzrok potencjalnych odbiorców, zachęcać do podjęcia określonego działania i tym samym poprawiać sprzedaż czy wizerunek danej marki. Tylko jakie cechy wpływają na to, że właśnie tak zostanie odebrany? Zapraszamy do przeczytania poniższego wpisu, w którym opisujemy najważniejsze wyróżniki dobrego projektu.

 

Cechy dobrego projektu graficznego

Profesjonalny projekt powinien realizować założone cele. Niezwykle ważna jest więc znajomość rynku, a przede wszystkim grupy docelowej, do której ma być skierowany. To bez wątpienia punkt wyjściowy każdego udanego projektu, bez względu na to, czy chcemy zareklamować produkt, usługę, wypromować osobę czy wydarzenie. Przekaz zawarty w grafice musi wzbudzać pewne emocje czy też kojarzyć się ze zjawiskami, z którymi dana marka chce być utożsamiana. Nawet najpiękniejsza grafika może spotkać się z zerowym zainteresowaniem, jeśli nie będzie poparta rzetelną analizą oczekiwań potencjalnego odbiorcy. Pomysłowe, świeże i odkrywcze podejście do tematu zdecydowanie wyróżnia najlepsze projekty graficzne.

 

Równowaga kluczem do sukcesu

Harmonia oraz spójność są jednymi z najważniejszych cech udanej realizacji. Jak powiedział Antoine de Saint-Exupéry „Wydaje się, że doskonałość osiąga się nie wtedy, kiedy nie można już nic dodać, ale raczej wtedy, gdy nie można nic ująć”. Współcześnie dotarliśmy do momentu, w którym prostota jest niezwykle ceniona, ale dobry projekt graficzny wcale nie opiera się na minimalizmie, lecz na równowadze. Wszystko powinno być na swoim miejscu, a poszczególne elementy nie mogą agresywnie dominować innych czy wywoływać uczucia dyskomfortu u oglądających. Nawet mocny przekaz w pewnej ważnej sprawie powinien wyróżniać się wizualną harmonią, bo inaczej, zamiast edukować, będzie denerwował i tym samym odpychał od tego, co najważniejsze, czyli przekazu. Projektowanie graficzne to także niejako umiejętność „sterowania wzrokiem” obserwujących. Tutaj liczy się rytm, symetria oraz hierarchia znaków, dzięki której oglądający najpierw spojrzy w dane miejsce, a dopiero potem skieruje wzrok w inne.

 

Typografia na miarę nowoczesnej grafiki

W kwestii takiej jak cechy dobrego projektu graficznego nie można pominąć typografii. Pod pojęciem tym kryją się elementy, takie jak:

  1. Kolorystyka. Każda barwa wzbudza nieco inne emocje, a nawet wpływa na samopoczucie psychiczne i fizyczne. Kolory powinny być dobrane zgodnie z tą wiedzą, ale też pasować do siebie wzajemnie.
  2. Stylowe fonty oraz czytelna czcionka. Bez tego ciężko wyobrazić sobie skuteczny przekaz, nawet jeśli całość przykuwa wzrok.
  3. Hierarchia, która pozwala uporządkować zawarty w grafice tekst i wyróżnić najważniejsze informacje.

Projektowanie wiąże się z umiejętnością poznania grupy docelowej oraz dużą dawką kreatywności. Warto zadbać o profesjonalne usługi graficzne, aby projekt rzeczywiście został zauważony przez tych, na których uwadze najbardziej nam zależy.

 

Wpisy na blogu

Jak przygotować się do współpracy ze studiem reklamy? | Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik | Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać | Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej | Jak przebiega montaż podświetlanych szyldów reklamowych?

Litery przestrzenne | Reklamy świetlne | Pylony i tablice reklamowe | Kasetony reklamowe | Attyki i szyldy reklamowe | Stoiska reklamowe | Oznakowanie wewnętrzne | Pozstałe usługi reklamowe
Zadzwoń