Aktualności

Co to jest kaseton reklamowy i jakie ma zastosowanie?

Co to jest kaseton reklamowy i jakie ma zastosowanie?

Kaseton reklamowy to nowoczesny rodzaj szyldu, czyli reklamy zewnętrznej, którą umieszcza się w pobliżu danej firmy, najczęściej na elewacji budynku, w którym mieści się jej siedziba. Bywa też, że tego typu szyld instalowany jest na dachu obiektu, co szczególnie często można obserwować w przypadku małych i samodzielnych budynków jak np. kioski, punkty ksero czy mini lokale gastronomiczne. To, co wyróżnia ten produkt, to wewnętrzne podświetlenie, które sprawia, że reklama na kasetonie staje się lepiej widoczna, a także jest estetyczniejsza od tradycyjnych szyldów. Do tego celu stosuje się nowoczesne, energooszczędne i mogące emitować światło dowolnej barwy diody elektroluminescencyjne.

Pytanie o to, co to jest kaseton reklamowy, często dotyczy jego kształtu. Krąży wiele opinii, że tego typu nośnik reklamy musi być prostokątny. Nie jest to prawdą. Owszem, najczęściej widuje się właśnie takie formy, ale nie są one żadnym wyznacznikiem. Ich powszechność wynika z praktycznych względów. Produkty w takim kształcie można zamontować niemal na każdej elewacji, bez względu na to, ile jest na niej przestrzeni użytkowej. Kasetony nie zajmują dużo miejsca, nie mają odnóg jak np. forma gwiazdy, której ramię mogłoby zachodzić np. na okno. Wystarczy zatem tylko dostosować ich rozmiar. Tak naprawdę jednak tego typu nośniki treści marketingowej mogą mieć dowolny kształt.

Na kasetonach najczęściej znajduje się logo firmy i jej nazwa. Można jednak zamieszczać także hasła reklamowe, slogany i inne motywy pomagające w promocji danego brandu.

Rodzaje kasetonów reklamowych

Chcąc wymienić rodzaje kasetonów reklamowych, należy uwzględnić dwa kryteria. Pierwszym jest miejsce montażu. W tej grupie należy wskazać modele:

  •  zewnętrzne – umieszczane w przestrzeni publicznej, na zewnątrz budynku. Muszą być one wykonane z odpowiednich tworzyw, które są odporne na działanie szkodliwych czynników atmosferycznych: promieniowania słonecznego, wysokich i niskich temperatur, opadów deszczu lub śniegu,
  • wewnętrzne – instaluje się je najczęściej w środku biurowców, w których działa wiele firm. Można powiesić je w okolicy recepcji, przy drzwiach lub nad nimi, prowadzącymi do korytarza zajmowanego przez dane przedsiębiorstwo czy przy konkretnym pokoju, jeśli podmiot dysponuje tylko jednym pomieszczeniem.

Drugie rozróżnienie dotyczy formy i związanego z nią sposobu montażu. Kaseton reklamowy może być:

  • jednostronny – wtedy przeznaczony jest do instalowania do ściany spodnią stroną,
  • dwustronny – określany inaczej mianem semafora. Jest on montowany prostopadle do ściany boczną stroną i znacząco wystaje ponad elewację.

Zastosowanie kasetonu reklamowego

Nadrzędne zastosowanie kasetonu reklamowego jest oczywiście związane z promocją danej marki/firmy, która odbywa się przez kilka pośrednich działań. Należą do nich:

  • sygnalizowanie obecności danego przedsiębiorstwa w przestrzeni publicznej, wskazanie jego siedziby, by ułatwić trafienie do firmy,
  • reklama konkretnej oferty lub produktu,
  • budowanie pozytywnego wizerunku marki przez oddziaływanie estetycznymi bodźcami wizualnymi,
  • działania perswazyjne dzięki zastosowaniu np. chwytliwego sloganu.

Wpisy na blogu

Jak przygotować się do współpracy ze studiem reklamy? | Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik | Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać | Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej | Jak przebiega montaż podświetlanych szyldów reklamowych?

Litery przestrzenne | Reklamy świetlne | Pylony i tablice reklamowe | Kasetony reklamowe | Attyki i szyldy reklamowe | Stoiska reklamowe | Oznakowanie wewnętrzne | Pozstałe usługi reklamowe
Zadzwoń