Kaseton reklamowy to nowoczesny rodzaj szyldu, czyli reklamy zewnętrznej, którą umieszcza się w pobliżu danej firmy, najczęściej na elewacji budynku, w którym mieści się jej siedziba. Bywa też, że tego typu szyld instalowany jest na dachu obiektu, co szczególnie często można obserwować w przypadku małych i samodzielnych budynków jak np. kioski, punkty ksero czy mini lokale gastronomiczne. To, co wyróżnia ten produkt, to wewnętrzne podświetlenie, które sprawia, że reklama na kasetonie staje się lepiej widoczna, a także jest estetyczniejsza od tradycyjnych szyldów. Do tego celu stosuje się nowoczesne, energooszczędne i mogące emitować światło dowolnej barwy diody elektroluminescencyjne.
Pytanie o to, co to jest kaseton reklamowy, często dotyczy jego kształtu. Krąży wiele opinii, że tego typu nośnik reklamy musi być prostokątny. Nie jest to prawdą. Owszem, najczęściej widuje się właśnie takie formy, ale nie są one żadnym wyznacznikiem. Ich powszechność wynika z praktycznych względów. Produkty w takim kształcie można zamontować niemal na każdej elewacji, bez względu na to, ile jest na niej przestrzeni użytkowej. Kasetony nie zajmują dużo miejsca, nie mają odnóg jak np. forma gwiazdy, której ramię mogłoby zachodzić np. na okno. Wystarczy zatem tylko dostosować ich rozmiar. Tak naprawdę jednak tego typu nośniki treści marketingowej mogą mieć dowolny kształt.
Na kasetonach najczęściej znajduje się logo firmy i jej nazwa. Można jednak zamieszczać także hasła reklamowe, slogany i inne motywy pomagające w promocji danego brandu.
Chcąc wymienić rodzaje kasetonów reklamowych, należy uwzględnić dwa kryteria. Pierwszym jest miejsce montażu. W tej grupie należy wskazać modele:
Drugie rozróżnienie dotyczy formy i związanego z nią sposobu montażu. Kaseton reklamowy może być:
Nadrzędne zastosowanie kasetonu reklamowego jest oczywiście związane z promocją danej marki/firmy, która odbywa się przez kilka pośrednich działań. Należą do nich:
Wpisy na blogu
Jak przygotować się do współpracy ze studiem reklamy? | Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik | Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać | Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej | Jak przebiega montaż podświetlanych szyldów reklamowych?
PSM Technik | ul. Lęborska 3/B, 80-386 Gdańsk, woj. pomorskie | Email: psmtechnik@psmtechnik.pl Tel.: + 48 608 296 806 | NIP: 5882288016 REGON: 220655127
Produkcja | ul. Wielkopolska 248, 81-551 Gdynia, woj. pomorskie