Aktualności

Czym jest i gdzie najlepiej zastosować totem reklamowy?

Czym jest i gdzie najlepiej zastosować totem reklamowy?

Totem stanowi jeden z najciekawszych wizualnie nośników reklamy. Często bywa mylony z pylonem. Czym jest totem reklamowy i gdzie się go stosuje? Odpowiedzi znajdziesz w poniższym tekście.

Co to jest totem reklamowy?

Totem reklamowy, zwany również totemem cenowym, to wysoki słup, którego górną część zajmuje duże logo firmy. Dzięki sporej wysokości nośnik jest świetnie widoczny nawet ze znacznej odległości. Staranne wykonanie przedmiotu sprawia natomiast, że logo jest wyraźne i czytelne dla odbiorcy. Wyraźna ekspozycja wyróżnia totemy reklamowe zewnętrzne na tle otoczenia oraz innych reklam. Nośniki te często zawierają podświetlenie, dzięki czemu duże logo marki jest jeszcze lepiej widoczne. Oświetlenie sprawia, że totemy cenowe sprawdzają się znakomicie jako nośnik reklamowy całoroczny, w każdych warunkach. Są one świetnie widoczne w nocy i o zmroku, a także podczas deszczowej, śnieżnej czy mglistej pogody.

Totem reklamowy LCD może być wykorzystywany jako skuteczny element budowania wizerunku marki dzięki temu, że łatwo zapada w pamięć odbiorców i jest zauważalny. Na pozytywny odbiór tej formy reklamy wpływa także interesująca forma totemu. Komunikuje on w wyrazisty sposób, ale jednocześnie nie jest nachalny czy irytujący. Nie psuje również wizualnie przestrzeni. Co więcej, jego estetyczny wygląd podkreśla nawet prestiż firmy i sprawia, że jest dobrze widoczny dla szerokiego grona odbiorców.

Totem a pylon reklamowy

Totem reklamowy zewnętrzny bywa często mylony z pylonem reklamowym. Pod pewnymi względami są one podobne wizualnie. Oba nośniki są bowiem wysokimi, wolno stojącymi słupami reklamowymi, które służą do zwrócenia uwagi na daną firmę, lokal czy miejsce. Zarówno totem, jak i pylon mogą być również dwustronne. Podstawowa różnica między nimi jest natomiast taka, że totemy cenowe zazwyczaj mają logo jedynie w górnej części słupa, z kolei pylon reklamowy może je mieć nie tylko w wyższej części słupa, ale też na całej jego długości.

Gdzie stosować totem reklamowy?

Totem reklamowy LCD to popularny nośnik reklamy. Dzięki swej doskonałej widoczności jest stosowany przede wszystkim przy głównych drogach i autostradach, jako drogowskaz wskazujący kierowcom czy pieszym drogę do stacji paliw albo popularnej restauracji fast food. Sprawdza się także w gęsto zabudowanym terenie, w którym obecność budynków i konstrukcji, a także innych nośników reklamy wymaga użycia rozwiązań, które skutecznie wyróżnią reklamę i sprawią, że stanie się ona bardziej zauważalna. Totem cenowy góruje nad dachami budynków i doskonale wyznacza konkretny punkt, umożliwiając łatwe dotarcie we wskazane miejsce. Jest też dobrze widoczny ponad ekranami akustycznymi umieszczonymi przy drodze, przez co znajduje się w zasięgu wzroku kierowców. Totem reklamowy zewnętrzny jest ponadto często umieszczany przy dużych inwestycjach, np. centrach handlowych. Wskazuje drogę do restauracji, stacji benzynowej albo siedziby firmy, ułatwiając orientację w terenie.

Wpisy na blogu

Jak przygotować się do współpracy ze studiem reklamy? | Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik | Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać | Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej | Jak przebiega montaż podświetlanych szyldów reklamowych?

Litery przestrzenne | Reklamy świetlne | Pylony i tablice reklamowe | Kasetony reklamowe | Attyki i szyldy reklamowe | Stoiska reklamowe | Oznakowanie wewnętrzne | Pozstałe usługi reklamowe
Zadzwoń