Aktualności

Dopasowanie rodzaju reklamy do prowadzonej działalności

Dopasowanie rodzaju reklamy do prowadzonej działalności

Metody reklamy i promocji zawsze należy dopasowywać do rodzaju prowadzonej działalności – tylko wtedy mają szansę efektownie ją zaprezentować. W sposobach reklamy należy uwzględnić charakter działań firmowych – zupełnie inaczej reklamuje się kancelarię adwokacką, a inaczej pasmanterię. Dotyczy to nie tylko poczynań marketingowych, ale też klasycznej reklamy zewnętrznej – rodzaje szyldów muszą pokrywać się z tym, jak klient kojarzy konkretną branżę.

 

Jakie znamy skuteczne formy reklamy?

 

Jeśli chodzi o reklamę zewnętrzną, rodzaje takich form przekazu łączy jedno: są trwałe. Stąd też w przypadku działalności typowo nocnej – na przykład restauracje, kluby, sklepy czy apteki całodobowe – warto pomyśleć o szyldach podświetlanych, na przykład wykonywanych z plexi black&white – świecącej nocą na biało, a w ciągu dnia mającej postać czarnych elementów. Najskuteczniejsze formy reklamy to takie, które nie tyle krzyczą do odbiorcy poprzez świecące diody czy jaskrawe kolory, lecz takie, które wpadają w oko. Obecnie dużo częściej stawia się na stonowany design, dopasowany do architektury otoczenia, rezygnując przy tym z kiczowatych lampek i agresywnych neonów.

 

Jakie to formy reklamy?

 

Dziś nad szyldami dla działalności stacjonarnych pracują prawdziwi artyści – designerzy, którzy pragną sprawić, aby sztuka użytkowa wpasowywała się w klimat danego miejsca, ale wyróżniała na tle innych reklam. Na przykład na starym mieście stawia się na stonowane kolory i styl liter oraz logo nawiązujący do poważnego charakteru miejsca. Oprócz szyldów, liter przestrzennych i kasetonów duże wrażenie na odbiorcach robią również inne spośród znanych metod reklamy i promocji – stylowe attyki, stoiska sprzedażowe i targowe, pylony oraz tablice – one również muszą swoim charakterem nawiązywać do rodzaju prowadzonej działalności.

 

Jak za pomocą reklamy podkreślić charakter działalności? Metody reklamy i promocji

 

Głównym elementem odgrywającym ważną rolę w nacechowaniu danej działalności, jest kolorystyka reklamy. Tę stonowaną, chłodną, rezerwuje się dla firm o charakterze formalnym, biznesowym, urzędowym. Jaśniejsze i cieplejsze barwy to atuty branży rozrywkowej, modowej, kosmetycznej, dziecięcej. Nieco innych elementów graficznych używa się dla wyróżnienia tych branż, a innych na przykład dla działalności medycznej. Dotyczy to nie tylko kolorów, ale również grafiki w logo, czy czcionki w logotypie – wszystkie sposoby reklamy projektowanej przez wykwalifikowanych grafików muszą spełniać pewne niepisane zasady. Stąd też, chcąc nie popełnić graficznego faux pas i zamówić reklamę idealnie dopasowaną do własnej działalności, najlepiej zlecić jej wykreowanie profesjonalistom z agencji reklamowej, zajmującej się nie tylko realizacją reklamy zewnętrznej, ale również fachowym doradztwem i projektowaniem graficznym. Oprócz rozeznania w zasadach dotyczących kwestii estetycznych, mają oni również sporą wiedzę na temat tego, co już istnieje w danej branży, i czego lepiej nie powielać, a wyróżnić się oryginalnym podejściem do tematu na tle konkurencji.

 

Wpisy na blogu

Jak przygotować się do współpracy ze studiem reklamy? | Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik | Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać | Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej | Jak przebiega montaż podświetlanych szyldów reklamowych?

Litery przestrzenne | Reklamy świetlne | Pylony i tablice reklamowe | Kasetony reklamowe | Attyki i szyldy reklamowe | Stoiska reklamowe | Oznakowanie wewnętrzne | Pozstałe usługi reklamowe
Zadzwoń