Aktualności

Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik

Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik

Nowoczesny, podświetlony baner często stanowi pierwszy kontakt klienta z daną marką. Z daleka przykuwa jego wzrok, pomaga zlokalizować wejście do budynku i tym samym wpływa na wzrost zainteresowania przechodzących w pobliżu osób. Jakie kolory w reklamie sprawdzają się najlepiej? Odpowiedzi warto poszukać w psychologii oraz najnowszych trendach marketingowych.  

 

Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej?

Jak wspomnieliśmy we wstępie, reklama świetlna znacząco wpływa na odbiór marki przez potencjalnych klientów. Niestety, przedsiębiorcy często wybierają zbyt agresywne lub nieprzemyślane formy, pomijając upodobania swojej grupy docelowej czy stosując techniki dalekie od panujących trendów. W kwestii takiej jak skuteczna reklama zewnętrzna, znaczącą rolę odgrywa kolorystyka. Jej zadaniem jest przyciągnięcie uwagi, a więc wyróżnienie danego szyldu spośród wielu innych, a jednocześnie umiejętność wtopienia się w stylistykę otoczenia. Już dawno minęły czasy, kiedy im bardziej kolorowo i jaskrawo znaczyło lepiej. Dziś dobór kolorystyki zależy przede wszystkim od działalności danej marki. Musi być spójny z jej wizerunkiem, pomysłowy oraz wybrany ze smakiem.  

 

Branding, czyli spójny wizerunek marki

Od stylistyki różnorodnych form prezentowania działalności danej firmy zależy, jak naszą markę będą postrzegać klienci. Kolory w marketingu wizerunkowym mają ogromne znaczenie, a ich wybór do reklamy zewnętrznej powinien być spójny z paletą barw stosowaną na przykład na stronie internetowej czy w katalogach produktowych. To nic innego jak słynny branding, dobrze znany każdej osobie zajmującej się marketingiem. Dlaczego jest tak ważny? Jego największą zaletą okazuje się zaistnienie w świadomości klientów, a co za tym idzie, większe przywiązanie do produktów czy usług danej marki.  

 

Reklama świetlna a psychologia kolorów

Niezwykle ważnym aspektem, bez którego trudno wyobrazić sobie skuteczną identyfikację wizualną jest postępowanie zgodne z psychologią kolorów. Otaczające nas barwy mają duży wpływ na odbiór różnorodnych zjawisk, dlatego wybierając kolor w reklamie warto zastanowić się, jaki odcień będzie wywoływał emocje, z którymi chcemy być utożsamiani. Dla przykładu czerwień kojarzy się z energią, walecznością i podobno przyspiesza podejmowanie decyzji. Zbyt duża ilość tego koloru może jednak wzbudzać negatywne emocje, a nawet podnosić ciśnienie i powodować wyrzut adrenaliny. Kolor żółty wpływa na odczuwanie radości, pobudza optymistyczne myśli. Połączeniem tych dwóch kolorów jest pomarańcz, barwa kojarzona niezwykle ciepło. Zieleń daje z kolei poczucie spokoju, bezpieczeństwa i przynosi skojarzenia z rozwojem oraz urodzajem. Niebieski to symbol pewności, czystości i zdrowia.  Specjaliści wskazują, że większość osób zwraca uwagę na kolor podczas wyboru danej marki jako potencjalnego usługodawcy. Co więcej, barwa może też skutecznie zniechęcić do danej firmy, dlatego nie można pomijać znaczenia kolorystyki w planowaniu reklamy zewnętrznej. 

 

Wpisy na blogu

Jak przygotować się do współpracy ze studiem reklamy? | Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik | Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać | Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej | Jak przebiega montaż podświetlanych szyldów reklamowych?

Litery przestrzenne | Reklamy świetlne | Pylony i tablice reklamowe | Kasetony reklamowe | Attyki i szyldy reklamowe | Stoiska reklamowe | Oznakowanie wewnętrzne | Pozstałe usługi reklamowe
Zadzwoń