Aby pozyskać klientów dla swoich usług trzeba być zarówno widocznym, jak i wyróżniać się spośród konkurencji. Doskonały sposób na zwrócenie uwagi to montaż reklam świetlnych. Dobrze zaprojektowany szyld zainteresuje przechodniów nie tylko w nocy, gdy będzie podświetlony, ale także za dnia. Co trzeba wiedzieć o montażu takich reklam zewnętrznych?
Firmy zajmujące się tworzeniem tego rodzaju instalacji powinny zacząć od przeprowadzenia audytu. Pozwala on zrozumieć potrzeby i oczekiwania zleceniodawcy, zorientować się w charakterze jego działalności, a także zapoznać się z miejscem, gdzie ma być wykonany montaż reklamy zewnętrznej. Uzyskane w ten sposób informacje pozwolą przygotować odpowiedni projekt. Nie może ograniczać się on do pokazania samej grafiki. Równie istotna jest realistyczna wizualizacja, na której zostanie zaprezentowane, jak proponowany szyld będzie wyglądał na budynku. W przypadku reklamy świetlnej należy przedstawić dwie wizualizacje: dzienną i nocną. Dopiero po zaakceptowaniu projektu przez klienta można przejść do kolejnego etapu. Polega on na doborze właściwych do danej realizacji materiałów. Od tego będzie zależeć estetyka oraz trwałość szyldu niezależnie od warunków atmosferycznych, ale też jego właściwy wygląd.
Proces wykonania szyldu zależy w znacznym stopniu od wybranego rozwiązania. Zazwyczaj tworzy się go z pleksiglasu, który może przybrać różne formy. Najprostszy szyld ma postać kasetonu o prostokątnym lub innym kształcie, w którego wnętrzu umieszcza się wydrukowaną na specjalnej folii grafikę. Alternatywnym sposobem jest stworzenie każdej litery i innych elementów 3D osobno — wówczas nie ma potrzeby umieszczania wewnątrz grafiki. W obu przypadkach do podświetlenia stosuje się energooszczędne diody LED. Obecnie dużą popularnością cieszą się tzw. litery black & white. Za dnia ciemne, dobrze widoczne na tle jasnej elewacji, nocą podświetlone na biało. Ostatni etap to, oczywiście, instalacja podświetlanego szyldu. Montaż reklam musi być wykonany w taki sposób, aby w czasie eksploatacji nie stwarzała żadnego zagrożenia dla przechodniów. Warto korzystać ze specjalistycznego sprzętu, dzięki któremu nie uszkodzi się elewacji ani samego szyldu.
Decydując się na instalację zewnętrznej reklamy podświetlanej, warto pamiętać o obowiązujących przepisach prawnych. Montaż tego rodzaju szyldu wymaga specjalnego pozwolenia jedynie w przypadku obiektów wpisanych do rejestru zabytków. Nie może też być uciążliwy dla mieszkańców i uczestników ruchu drogowego. Jeśli nic nie stoi na przeszkodzie, zachęcamy do skorzystania z naszych usług. Projektujemy, wykonujemy oraz instalujemy reklamy świetlne zgodnie z opisanymi wyżej zasadami. W takiej kwestii jak montaż reklam cennik zależy od danego zlecenia. Wszystkie szczegóły możemy umówić telefonicznie lub mailowo, dlatego zachęcamy do kontaktu.
Wpisy na blogu
Jak przygotować się do współpracy ze studiem reklamy? | Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik | Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać | Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej | Jak przebiega montaż podświetlanych szyldów reklamowych?
PSM Technik | ul. Lęborska 3/B, 80-386 Gdańsk, woj. pomorskie | Email: psmtechnik@psmtechnik.pl Tel.: + 48 608 296 806 | NIP: 5882288016 REGON: 220655127
Produkcja | ul. Wielkopolska 248, 81-551 Gdynia, woj. pomorskie