Aktualności

Jak przyciągnąć uwagę przechodniów skuteczną reklamą szokującą?

Jak przyciągnąć uwagę przechodniów skuteczną reklamą szokującą?

Popularne powiedzenie głosi „nieważne, jak mówią, ważne, żeby mówili”. Znajduje ono jednak zastosowanie nie tylko w przypadku pojedynczych karier, ale również popularności całych marek. Kontrowersyjny przekaz reklamowy skupia uwagę i pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. Wykorzystują to różnego rodzaju firmy, w swojej strategii marketingowej bazując na shockvertisingu.

Jak przyciągnąć uwagę konsumenta?

Setki reklam, których odbiorcami jesteśmy na co dzień, sprawiły, że przeciętny odbiorca stał się znacznie mniej wrażliwy na przekaz marketingowy. Mało które treści zapadają nam w pamięć, zlewając się w jedną, trudną do rozróżnienia całość. Żeby przyciągnąć uwagę konsumenta, trzeba zatem znacznie bardziej się postarać. Rozwiązaniem dla tego rodzaju zadania stał się ambient marketing. Reklama ambientowa jest określana mianem niestandardowej. Często oznacza to wykorzystanie nowych technologii, niestandardowych nośników i przestrzeni. Ambient marketing może również skłaniać odbiorców do wchodzenia w interakcję. W ten sposób zbudowane zaangażowanie skupia uwagę na produkcie, usłudze czy kampanii społecznej.

Jak zrobić reklamę szokującą? Kluczowe zasady

Żeby ustalić, jak zrobić reklamę szokującą, najpierw trzeba dowiedzieć się, czym jest shockvertising. To tak zwana reklama emocjonalna, która wywołuje w odbiorcach silne wrażenia. Najbardziej pożądany jest szok, ponieważ to on w największym stopniu skupia uwagę. Żeby osiągnąć taki efekt, należy zetknąć odbiorcę z czymś, z czym nie spotyka się na co dzień. Na ogół wymaga to naruszenia zasad tabu lub wręcz złamania norm społecznych. Shockvertising automatycznie wiąże się więc z kalkulacją ryzyka wizerunkowego. Wymaga skrupulatnej analizy, znajomości aktualnych trendów, a także przewidywania ich przyszłości. Reklamy szokujące są często stosowane przez instytucje państwowe, różnego rodzaju fundacje oraz organizacje. Coraz częściej wybierają je także marki oferujące różnego rodzaju produkty i usługi.

Czym charakteryzuje się skuteczna reklama szokująca?

Jak stworzyć skuteczną reklamę? Przede wszystkim musi ona zostać zapamiętana przez odbiorcę. Najlepiej jednak, jeśli zostanie ona nagłośniona przez media. Ludzie będą chcieli o niej dyskutować, przedstawiając odmienne stanowiska. Dobrze zatem wybrać taki temat, względem którego społeczeństwo może mieć odmienne zdania. W kwestii takiej jak reklama kontrowersyjna kluczową rolę odgrywa autentyzm. Temat musi być powszechny, realny i dobrze znany. Kreatywne formy reklamy szokującej dotyczą aktualnych, gorących tematów. Shockmarketing najlepiej sprawdza się jako reklama dla całej marki, a nie jej konkretnych produktów. Pozwala odbiorcom w ten sposób utożsamić filozofię i misję firmy. Warto także dodać, że nawet reklama szokująca ma swoje granice. Istotne jest zachowanie balansu, który nie zniechęca odbiorców. Jej przekroczenie rodzi nie tylko konsekwencje prawne, ale także próby bojkotu kampanii reklamowej lub nawet całej marki.

Wpisy na blogu

Jak przygotować się do współpracy ze studiem reklamy? | Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik | Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać | Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej | Jak przebiega montaż podświetlanych szyldów reklamowych?

Litery przestrzenne | Reklamy świetlne | Pylony i tablice reklamowe | Kasetony reklamowe | Attyki i szyldy reklamowe | Stoiska reklamowe | Oznakowanie wewnętrzne | Pozstałe usługi reklamowe
Zadzwoń