Bez względu na to, jakiego rodzaju biznes prowadzisz, powinieneś go promować – jeśli tylko nie obejmuje go zakaz reklamy. Robienie tego w sieci to najlepszy sposób na zwiększenie swoich zysków, gdy zależy Ci na globalnym odbiorze. Jednak Twoja firma powinna być też doskonale widzialna i rozpoznawalna lokalnie – tutaj sprawdzi się już wykorzystanie tradycyjnych metod reklamowania. Jak to robić offline? Oto 5 porad!
Dawniej, w erze „przed Internetem”, przedsiębiorcy nie mieli zbyt dużego pola manewru, aby pokazać potencjalnym klientom, dlaczego warto wybrać ich firmę. Jednak wówczas konkurencyjność była również na niższym poziomie. Promowano się więc w radiu, gazetach i telewizji, jako jedynych dostępnych wówczas mediach. Czwarta reklama tradycyjna to tak zwany outdoor – czyli wszystko, co na zewnątrz budynków. W jej skład wchodzą:
Pomimo szerokiego rozwoju branży reklamowej w Internecie, wcale nie tracą one na popularności – ponieważ wykorzystują najprostsze mechanizmy skojarzeniowe, na których bazuje marketing.
Warto wspomnieć, że reklama offline nie będzie wymagana w przypadku każdego biznesu – dlatego każda działalność wymaga indywidualnego rozpatrzenia tego, czy w ogóle opłaca się w nią zainwestować. W większości przypadków jednak tak jest – gdy Twoja firma ma stacjonarną siedzibę lub działa na rynku lokalnym, w którym potrzebuje być rozpoznawana przez mieszkańców. Jeśli oferujesz usługi w branży budowlanej, hydraulicznej, fryzjerskiej, kosmetycznej, rekreacyjnej lub jakiejkolwiek innej, w której zależy Ci na dopływie lokalnych klientów, musisz sprawić, by wszyscy okoliczni mieszkańcy wiedzieli, gdzie Cię szukać. Potrzebna Ci zatem tradycyjna reklama firmy – na bannerach, plakatach czy ulotkach, ale również w postaci kolorowych szyldów czy neonów nad siedzibą. Dzięki temu wyróżnisz się na tle architektury miasta i sprawisz, że jego mieszkańcy będą o Tobie wiedzieli – i być może za jakiś czas poczują potrzebę skorzystania z Twoich usług lub zakupienia produktów.
Wiesz już, że trzeba to robić, ale czy wiesz, jak reklamować firmę offline w sposób skuteczny, czyli przynoszący realnych klientów? Podpowiadamy:
Tak naprawdę jest wiele zasad, jakich należy się trzymać, aby stworzyć udany koncept tradycyjnej reklamy. Dlatego spośród pięciu naszych rad, te dwie pierwsze będą najważniejsze – dzięki nim najlepsi z najlepszych będą pracować nad tym, by Twój biznes rozwijał się również lokalnie!
Wpisy na blogu
Jak przygotować się do współpracy ze studiem reklamy? | Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik | Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać | Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej | Jak przebiega montaż podświetlanych szyldów reklamowych?
PSM Technik | ul. Lęborska 3/B, 80-386 Gdańsk, woj. pomorskie | Email: psmtechnik@psmtechnik.pl Tel.: + 48 608 296 806 | NIP: 5882288016 REGON: 220655127
Produkcja | ul. Wielkopolska 248, 81-551 Gdynia, woj. pomorskie