Aktualności

Jak reklamować firmę offline? 5 przydatnych wskazówek

Jak reklamować firmę offline? 5 przydatnych wskazówek

Bez względu na to, jakiego rodzaju biznes prowadzisz, powinieneś go promować – jeśli tylko nie obejmuje go zakaz reklamy. Robienie tego w sieci to najlepszy sposób na zwiększenie swoich zysków, gdy zależy Ci na globalnym odbiorze. Jednak Twoja firma powinna być też doskonale widzialna i rozpoznawalna lokalnie – tutaj sprawdzi się już wykorzystanie tradycyjnych metod reklamowania. Jak to robić offline? Oto 5 porad!

Jakie są tradycyjne formy reklamy?

Dawniej, w erze „przed Internetem”, przedsiębiorcy nie mieli zbyt dużego pola manewru, aby pokazać potencjalnym klientom, dlaczego warto wybrać ich firmę. Jednak wówczas konkurencyjność była również na niższym poziomie. Promowano się więc w radiu, gazetach i telewizji, jako jedynych dostępnych wówczas mediach. Czwarta reklama tradycyjna to tak zwany outdoor – czyli wszystko, co na zewnątrz budynków. W jej skład wchodzą:

  • bannery,
  • plakaty,
  • ulotki,
  • wizytówki,
  • foldery,
  • broszury informacyjne,
  • szyldy,
  • potykacze,
  • pylony reklamowe
  • materiały reklamowe rozsyłane pocztą (na przykład reklama na rachunkach czy ofertach kierowanych imiennie do adresata),
  • gadżety reklamowe,
  • oklejanie samochodów.

Pomimo szerokiego rozwoju branży reklamowej w Internecie, wcale nie tracą one na popularności – ponieważ wykorzystują najprostsze mechanizmy skojarzeniowe, na których bazuje marketing.

Dlaczego trzeba promować biznes offline?

Warto wspomnieć, że reklama offline nie będzie wymagana w przypadku każdego biznesu – dlatego każda działalność wymaga indywidualnego rozpatrzenia tego, czy w ogóle opłaca się w nią zainwestować. W większości przypadków jednak tak jest – gdy Twoja firma ma stacjonarną siedzibę lub działa na rynku lokalnym, w którym potrzebuje być rozpoznawana przez mieszkańców. Jeśli oferujesz usługi w branży budowlanej, hydraulicznej, fryzjerskiej, kosmetycznej, rekreacyjnej lub jakiejkolwiek innej, w której zależy Ci na dopływie lokalnych klientów, musisz sprawić, by wszyscy okoliczni mieszkańcy wiedzieli, gdzie Cię szukać. Potrzebna Ci zatem tradycyjna reklama firmy – na bannerach, plakatach czy ulotkach, ale również w postaci kolorowych szyldów czy neonów nad siedzibą. Dzięki temu wyróżnisz się na tle architektury miasta i sprawisz, że jego mieszkańcy będą o Tobie wiedzieli – i być może za jakiś czas poczują potrzebę skorzystania z Twoich usług lub zakupienia produktów.

Jak skutecznie robić reklamę tradycyjną? 5 porad

Wiesz już, że trzeba to robić, ale czy wiesz, jak reklamować firmę offline w sposób skuteczny, czyli przynoszący realnych klientów? Podpowiadamy:

  1. Współpracuj z najlepszymi w branży – nie musisz znać się na reklamie tradycyjnej, ważne, aby wybrana przez Ciebie firma reklamowa się na tym znała!
  2. Słuchaj podpowiedzi specjalistów – nawet gdy Twoja wizja znacząco odbiega od tego, co proponują, zaufaj im – nie bez powodu mają setki zadowolonych klientów.
  3. Pomyśl o reklamie świetlnej – tak, aby Twój szyld było widać nie tylko w dzień, ale również po zmroku, podczas wieczornych spacerów. Pamiętaj, że zimą bardzo wcześnie się ściemnia, więc bez tej formy reklamy stracisz połowę doby, podczas której mógłbyś być zauważony!
  4. Nie bój się „reklamy szokującej” – skonsultuj się jednak ze specjalistami, którzy pomogą Ci wybrać tę odpowiednią do Twojego biznesu.
  5. Stwórz spójną identyfikację wizualną firmy – dzięki niej wyróżnisz się na tle konkurencji.

Tak naprawdę jest wiele zasad, jakich należy się trzymać, aby stworzyć udany koncept tradycyjnej reklamy. Dlatego spośród pięciu naszych rad, te dwie pierwsze będą najważniejsze – dzięki nim najlepsi z najlepszych będą pracować nad tym, by Twój biznes rozwijał się również lokalnie!

Wpisy na blogu

Jak przygotować się do współpracy ze studiem reklamy? | Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik | Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać | Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej | Jak przebiega montaż podświetlanych szyldów reklamowych?

Litery przestrzenne | Reklamy świetlne | Pylony i tablice reklamowe | Kasetony reklamowe | Attyki i szyldy reklamowe | Stoiska reklamowe | Oznakowanie wewnętrzne | Pozstałe usługi reklamowe

PSM Technik | ul. Lęborska 3/B, 80-386 Gdańsk, woj. pomorskie | Email: psmtechnik@psmtechnik.pl Tel.: + 48 608 296 806 | NIP: 5882288016 REGON: 220655127

Produkcja | ul. Wielkopolska 248, 81-551 Gdynia, woj. pomorskie

Zadzwoń