Aktualności

Jak stworzyć spójną identyfikację wizualną firmy?

Jak stworzyć spójną identyfikację wizualną firmy?

Żeby wyróżnić się na tle konkurencji i zapaść w pamięci swoich potencjalnych klientów, każda firma potrzebuje identyfikacji wizualnej. Spójny wizerunek marki przekłada się na jej wiarygodność w oczach odbiorców. Poprzez różnego rodzaju elementy wizualne i pozawizualne możliwe jest wyrażenie zarówno charakteru, jak i profilu działania oraz misji przedsiębiorstwa. Jak jednak zrobić to we właściwy sposób?

Z czego składa się identyfikacja wizualna marki?

Identyfikacja wizualna to pewnego rodzaju graficzna polityka przedsiębiorstwa. Dotyczy ona wcześniej wspomnianych elementów wizualnych, czyli logo, logotypu, kolorystyki i typografii. Podąża za nimi szata produktów, opakowań i materiałów drukowanych – zarówno marketingowych i promocyjnych, jak i różnego rodzaju papierów firmowych: dokumentów, rachunków czy faktur. Inne, mniej oczywiste elementy identyfikacji wizualnej to na przykład design strony internetowej, wystrój siedziby firmy, dress code jej pracowników, design stoisk na branżowych eventach. System identyfikacji wizualnej może, a nawet powinien uwzględniać również liczne elementy pozawizualne, jak odgórnie ustalona kultura organizacyjna. To między innymi sposób obsługi klienta, terminy realizacji usług i wiele innych elementów działania marki, które można uznać za charakterystyczne. Wszystkie te wytyczne uwzględnia księga identyfikacji wizualnej, która w czytelny sposób je kodyfikuje.

Jak powstaje identyfikacja wizualna marki?

Projektowanie identyfikacji wizualnej powinno mieć określoną kolejność – od ogółu do szczegółu. Zatem jak powstaje identyfikacja wizualna marki krok po kroku? Pierwszy etap zakłada burzę mózgów, której celem jest określenie charakteru, misji i wartości przedsiębiorstwa, ale także profilu klientów firmy. Dopiero wówczas można obmyślać wizerunek marki. Początkowo warto rozważyć motyw przewodni i wrażenie, jakie powinien on zagwarantować odbiorcom. W następnej kolejności można przystąpić do wyboru kolorystyki i ustalenia nazwy marki. Dopiero po nich można przystąpić do właściwej pracy nad logo i szatą graficzną. Większość przedsiębiorstw decyduje się na spisanie wszystkich ustalonych koncepcji w formie briefu z wytycznymi dla firmy oferującej usługi brandingu. To specjaliści odpowiadają za stworzenie profesjonalnej księgi identyfikacji wizualnej. Starają się oni maksymalnie sprostać oczekiwaniom swoich klientów, ale jednocześnie posiadają odpowiednie rozeznanie w branży i znajomość bieżących trendów, co wzbogaca całą koncepcję wizerunku firmy.

Ile kosztuje identyfikacja wizualna firmy?

To, ile kosztuje identyfikacja wizualna firmy, zależy od wielu czynników. Wycena na ogół odbywa się indywidualnie, mogąc wynikać choćby z jakości otrzymanych materiałów i liczby projektów do przygotowania. Zazwyczaj identyfikacja wizualna firmy to koszt rzędu kilku lub kilkunastu tysięcy złotych. Nie opłaca się jednak na niej oszczędzać. To bardzo ważna inwestycja, często kluczowa dla nowo powstałych przedsiębiorstw. Dlatego, zamiast wyboru niedoświadczonego freelancera, lepiej skorzystać z usług profesjonalnej firmy brandingowej.

Wpisy na blogu

Jak przygotować się do współpracy ze studiem reklamy? | Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik | Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać | Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej | Jak przebiega montaż podświetlanych szyldów reklamowych?

Litery przestrzenne | Reklamy świetlne | Pylony i tablice reklamowe | Kasetony reklamowe | Attyki i szyldy reklamowe | Stoiska reklamowe | Oznakowanie wewnętrzne | Pozstałe usługi reklamowe
Zadzwoń