Aktualności

Planowanie kampanii reklamowej – jak dobrać odpowiednią formę reklamy

Planowanie kampanii reklamowej – jak dobrać odpowiednią formę reklamy

Nie od dziś wiadomo, że aby klienci chcieli kupić dany produkt, muszą się o nim dowiedzieć. Czasem oczywiście taka informacja dociera do nich tak zwaną pocztą pantoflową, jednak, aby sprzedaż rzeczywiście była satysfakcjonująca, niezbędna jest dobrze zorganizowana kampania promocyjna. Jak więc zabrać się za planowanie takiej strategii, aby wybrać najskuteczniejsze formy przekazu reklamowego?

Wyznaczenie celu kampanii

Wbrew pozorom, nie zawsze głównym założeniem działań marketingowych jest sprzedaż. Bywa i tak, że dany produkt jest jeszcze nieznany na rynku – wtedy cele kampanii reklamowej koncentrują się wokół poinformowania potencjalnych klientów o jego istnieniu. Czasem, np. w przypadku marki, która ma już swoich wielbicieli, chodzi o to, aby przypomnieć im o danej firmie i podtrzymać kontakt, który w przyszłości zaowocuje lojalnością konsumentów podczas zakupów. Dokładne określenie celu już na etapie planowania strategii promocyjnej pomoże w jej dalszych etapach, takich jak np. wyłonienie grupy odbiorców czy wybranie odpowiedniej formy reklamy.

Wskazanie grupy docelowej

To element, o którym na pewno nie można zapomnieć! Żaden plan kampanii reklamowej nie obejdzie się bez wskazania tych, do których jest ona skierowana. Powód jest prosty – wytypowanie osób, które najprawdopodobniej kupią promowany produkt, pozwoli na określenie ich wieku, płci, zainteresowań czy preferowanych zachowań oraz wyborów. Dzięki temu zwiększa się szansa na precyzyjne dopasowane formy i treści reklamy, tak, aby była zauważalna i przekonująca. Spersonalizowanie przekazu pod kątem konkretnego odbiorcy to jeden z najważniejszych elementów wpływających na sukces akcji promocyjnej.

Wybór odpowiedniej formy reklamy

To nic innego, jak zaplanowanie tego, w jaki sposób dotrzeć z przekazem do konsumentów. Wcześniejsze określenie celu kampanii oraz grupy odbiorców ułatwi decyzję dotyczącą tego, jaka forma reklamy będzie w danym przypadku najbardziej pożądana i skuteczna. Jeżeli więc potencjalnymi klientami są młodzi ludzie, najlepiej zdecydować się na portale społecznościowe, które dają ogromne możliwości niestandardowych promocji, takich jak dyskusje na forach, konkursy z „lajkami”, czy zaangażowanie popularnych influencerów. Jeśli jednak produkt przeznaczony jest dla osób starszych, dobrym planem mogą być różne rodzaje reklamy zewnętrznej (np. plakaty na przystankach komunikacji miejskiej czy billboardy w uczęszczanych miejscach) albo skorzystanie z przekazu radiowego lub telewizyjnego. Tym, co wpływa na wybór konkretnego kanału komunikacji, jest precyzyjne określenie cech konsumenta.

Od teorii do praktyki, czyli projekt

Po etapie obmyślania strategii przychodzi czas na jej realizację. To moment, w którym planowanie kampanii reklamowej należy przekuć w rzeczywiste projekty. Efektem tych działań są np. zwracające uwagę billboardy, chwytliwe hasła czy zmodyfikowana strona internetowa. W tym momencie warto pamiętać o tym, że czasem nawet najlepszy plan może okazać się niedopracowany, dlatego przed ostatecznym uruchomieniem akcji promocyjnej należy dokładnie przeanalizować wszystkie pomysły.

Monitorowanie, czyli sprawdzanie skuteczności kampanii

Staranny plan oraz realizacja strategii marketingowej to nie wszystko. Aby dowiedzieć się, czy akcja przyniosła oczekiwany skutek i pieniądze na promocję zostały dobrze wydane, trzeba sprawdzić efekty jej działania. Wybór metod zależy tu od wybranych form i celów reklamy, dlatego czasem będzie to zbadanie tego, czy zwiększył się ruch na stronie www, innym razem natomiast sprawdzenie, o ile wzrosła sprzedaż produktu, który był „bohaterem” bilboardów. Na pewno pomoże to w przyszłych projektach i pozwoli uniknąć niektórych błędów.

Wpisy na blogu

Jak przygotować się do współpracy ze studiem reklamy? | Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik | Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać | Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej | Jak przebiega montaż podświetlanych szyldów reklamowych?

Litery przestrzenne | Reklamy świetlne | Pylony i tablice reklamowe | Kasetony reklamowe | Attyki i szyldy reklamowe | Stoiska reklamowe | Oznakowanie wewnętrzne | Pozstałe usługi reklamowe

PSM Technik | ul. Lęborska 3/B, 80-386 Gdańsk, woj. pomorskie | Email: psmtechnik@psmtechnik.pl Tel.: + 48 608 296 806 | NIP: 5882288016 REGON: 220655127

Produkcja | ul. Wielkopolska 248, 81-551 Gdynia, woj. pomorskie

Zadzwoń