Aktualności

Reklama outdoor – 5 sprawdzonych praktyk w projektowaniu reklamy zewnętrznej

Reklama outdoor – 5 sprawdzonych praktyk w projektowaniu reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna wciąż ma się świetnie – jest idealna, aby promować biznes lokalnie. Choć ma być wyrazista i przyciągać uwagę, jest kilka zasad, których warto się trzymać, aby zrobić to, jednocześnie nie przekraczając magicznej granicy dobrego smaku. Prezentujemy 5 z nich – zobacz sprawdzone praktyki projektowania reklam outdoorowych!

Dlaczego warto stosować ten rodzaj promocji?

Czym jest reklama zewnętrzna? Jest to po prostu tradycyjna forma prezencji firmy, opierająca się na grafice, zdjęciach, kolorach, treści i podświetleniu. Umieszcza się ją w formie szyldów, plakatów, bannerów, potykaczy, ulotek i innych materiałów poligraficznych. Pomimo tego, że dziś większość biznesów opiera się na promocji w Internecie za pośrednictwem różnych form przekazu, agencje reklamowe wciąż nie zaprzestają produkować klasycznych ulotek czy folderów. Jesteśmy wzrokowcami – choć nie robi na nas jako konsumentach wrażenia misternie zaprojektowane logo zakładu fryzjerskiego, to jeśli będą stać obok siebie dwa – jeden z nowoczesnym szyldem z ciekawą nazwą; drugi natomiast z obdrapaną tabliczką z napisem „FRYZJER” mającą czasy swojej świetności w latach 70. ubiegłego wieku – przeciętny odbiorca chętniej wejdzie do tego pierwszego lokalu, nawet ze świadomością, że za usługę może zapłacić więcej.

W jakich sytuacjach sprawdzi się reklama outdoorowa?

Nie każdy biznes może i powinien istnieć w świadomości szerokiego, globalnego grona odbiorców. Przykładowo – szewc będzie świadczył swoje usługi dla raczej wąskiego grona klientów z najbliższej okolicy. W końcu raczej nikt nie oddaje butów do naprawy do miasta oddalonego setki kilometrów od miejsca zamieszkania. Warto byłoby uświadomić ludzi, którzy codziennie przechodzą obok zakładu szewskiego do pracy, czy mijają go na spacerach po dzielnicy, że to właśnie mogą odnowić swoje ulubione skórzane pantofle. Reklama outdoorowa w formie wielkopowierzchniowych bannerów to świetne rozwiązanie na przykład dla deweloperów, którzy chcą informować o swoich inwestycjach osoby przejeżdżające głównymi ekspresowymi drogami z pobliskich miast i wsi. Plakat na słupie ogłoszeniowym sprawdzi się w przypadku grupy muzycznej, która chce dać koncert w danym mieście. Ulotka z kolei przyda się pizzerii, która oferuje dostawę w danej dzielnicy – bo gdy chcemy zamówić pizzę, chętnie po nią sięgamy, mając na niej menu i numer kontaktowy. Różne rodzaje reklamy zewnętrznej mają rozmaite zastosowania – jeśli nie wiesz, którą wybrać, zdaj się na specjalistów z agencji reklamowej!

Zasady tworzenia dobrych materiałów outdoorowych

  1. Prostota – im prościej, tym lepiej. Nikt nie chce czytać skomplikowanych opisów Twoich produktów czy zasad korzystania z usług. Masz promocję – ogłoś ją i daj znać, gdzie trzeba przyjść, by z niej skorzystać!
  2. Czytelność – treść musi być dobrze widoczna, a informacje podane w taki sposób, by od razu zapadały w pamięć.
  3. Atrakcyjność – nietypowa grafika, unikatowa uroda modelki na zdjęciu, ciekawa gra słowna, niebanalna kolorystyka – zleć to fachowcom, oni będą wiedzieli, jak podsycić zainteresowanie reklamą zewnętrzną.
  4. Uporządkowanie treści – najpierw musi się rzucić w oczy to, czym chcesz zainteresować odbiorcę. Gdy Ci się to uda – spraw, aby szybko odnalazł on pozostałe informacje, które mogą go zainteresować.
  5. Intryguj, a nie szokuj – wulgarność i tani erotyzm były niegdyś popularnym sposobem na zwrócenie uwagi przechodniów. Dziś są tylko symbolem kiczu. Unikaj tego, jeśli chcesz, by Twoja marka była kojarzona z poważnymi, jakościowymi usługami. Nie musisz uciekać się do takich środków – Twój produkt jest wystarczająco mocny, by przyciągnął odbiorcę!

Wpisy na blogu

Jak przygotować się do współpracy ze studiem reklamy? | Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik | Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać | Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej | Jak przebiega montaż podświetlanych szyldów reklamowych?

Litery przestrzenne | Reklamy świetlne | Pylony i tablice reklamowe | Kasetony reklamowe | Attyki i szyldy reklamowe | Stoiska reklamowe | Oznakowanie wewnętrzne | Pozstałe usługi reklamowe
Zadzwoń