Aktualności

Specyfika projektowania kasetonu świetlnego

Specyfika projektowania kasetonu świetlnego

Ze względu na niewielki koszt oraz atrakcyjną estetykę, kasetony od lat stanowią uniwersalne rozwiązanie reklamowe wybierane przez klientów z wielu branż. Niewątpliwie jedną z kluczowych zalet stosowania tego typu nośników jest możliwość realizacji najbardziej niestandardowych projektów. Aby jednak kaseton reklamowy spełnił swoje zadanie, stając się atrakcyjną wizytówką marki, musi zostać dobrze zaprojektowany i właściwie wykonany.

Kasetony reklamowe – zalety i zastosowanie

Jednostronne, dwustronne, małe, duże, płaskie lub trójwymiarowe – współczesne możliwości pozwalają zaprojektować i wykonać dowolny wygląd oraz kształt nośników. Z tego bogactwa obficie korzystają przedsiębiorstwa, dla których podświetlany kaseton reklamowy wewnątrz lub na zewnątrz budynku to coś więcej niż tylko modna forma promocji. Trójwymiarowy nośnik z dibondu lub innego tworzywa, często podświetlony światłem LED sprzyja kreowaniu nowoczesnego, profesjonalnego wizerunku. Jednocześnie, reklamowy kaseton z powodzeniem zastępuje tradycyjny szyld lub banner, wyróżniając się na tle innych, konkurencyjnych znaków.

Projektowanie kasetonu – od czego zacząć?

Pierwszym krokiem do stworzenia skutecznej i efektownej reklamy świetlnej, będzie oczywiście określenie jej funkcji. Należy odpowiedzieć sobie na pytanie, czy kaseton ma eksponować nazwę i logo marki, informować klienta, że w tym miejscu znajduje się siedziba firmy, czy może zwracać uwagę na kluczowy element jej przewagi nad konkurencją?

Bardzo ważnym etapem projektowania kasetonu jest dostosowanie jego wielkości oraz kształtu. Parametry te powinny uwzględniać przyszłą lokalizację nośnika reklamowego, ewentualne ograniczenia architektoniczne oraz to, czy reklama ma znaleźć się w środku, czy na zewnątrz budynku.

Kolejny, istotny aspekt stanowi rozmieszczenie wszystkich obiektów na nośniku reklamowym. Bardzo ważne jest zachowanie odpowiednich odstępów pomiędzy logotypem, nazwą firmy, hasłem promocyjnym oraz pozostałymi elementami. Umożliwia ono zachowanie spójności i pozwala uniknąć chaosu. Warto pamiętać, że estetycznie zaprojektowany kaseton, to skuteczniejszy efekt reklamowy.

Technologia produkcji kasetonów reklamowych

W przypadku nośników zewnętrznych standardowym rozwiązaniem stały się kasetony świetlne LED. Podświetlenie nie tylko zwiększa widoczność reklamy po zmierzchu, ale czyni ją również bardziej efektowną, co przekłada się na pozytywne postrzeganie całego przedsiębiorstwa. Światło może mieć dowolną barwę oraz natężenie, co pozwala zachować spójność reklamy z identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa.

Do produkcji kasetonów najczęściej używa się dibondu – płyty kompozytowej połączonej rdzeniem z polietylenu. Charakteryzuje się on znacznie łatwiejszą i precyzyjniejszą obróbką niż tradycyjne materiały, np. aluminium. Dibond jest również dużo bardziej wytrzymały niż szkło akrylowe (plexi), dzięki czemu wykonane z niego kasetony reklamowe zachowają swój wygląd i estetykę przez długie lata.

 

Wpisy na blogu

Jak przygotować się do współpracy ze studiem reklamy? | Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik | Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać | Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej | Jak przebiega montaż podświetlanych szyldów reklamowych?

Litery przestrzenne | Reklamy świetlne | Pylony i tablice reklamowe | Kasetony reklamowe | Attyki i szyldy reklamowe | Stoiska reklamowe | Oznakowanie wewnętrzne | Pozstałe usługi reklamowe
Zadzwoń