Aktualności

Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej

Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej

Podświetlane szyldy to bardzo estetyczny, a przy tym sprawdzony i skuteczny sposób na zainteresowanie potencjalnych klientów. Dzięki reklamie świetlnej jest się widocznym nie tylko za dnia, ale także w nocy. Właśnie w ciemnościach szyld prezentuje się najbardziej atrakcyjnie i przyciąga najwięcej uwagi, pozwalając wyróżnić się na tle konkurencji. W jaki jednak sposób uzyskuje się efekty oświetleniowe?

 

Oświetlenie reklam zewnętrznych

Możliwości oświetlenia szyldów jest wiele. Popularność niektórych z nich wyraźnie już słabnie, ustępując bardziej nowoczesnym, energooszczędnym rozwiązaniom. Inne, choć stosowane od dawna, wciąż cieszą się powodzeniem. Wybór zależy głównie od tego, jaki chcemy osiągnąć efekt i jakim dysponujemy budżetem. Warto przy tym pamiętać, że najbardziej atrakcyjne w danym wypadku wcale nie muszą być te najdroższe sposoby. Najbardziej klasyczne oświetlenie reklamy to znane i stosowane już od ponad stu lat neony. W tradycyjnej formie składają się ze szklanych rurek o kształcie liter lub innych znaków, wypełnionych substancjami o właściwościach luminescencyjnych. W zależności od koloru szkła oraz składu gazu lub innych luminoforów, możliwe było uzyskanie oświetlenia o przeróżnych kolorach i barwach. Obecnie neony wciąż są spotykane, ale do podświetlenia używa się raczej różnego rodzaju OSWIETLENIE LED, co jest prostszym, tańszym i trwalszym rozwiązaniem. Praktycznie całkiem wyparte zostały również tzw. lampy fluorescencyjne.

 

Współczesne oświetlenie do reklamy

Do zdecydowanie nowszych sposobów należą halogeny i inne lampy zewnętrze. Spotyka się je np. na billboardach oraz reklamach ściennych, zwykle zamontowane na specjalnych wysięgnikach, oświetlające plakaty od frontu. Takie rozwiązanie również traci na popularności, ze względu zarówno na wysokie koszty eksploatacji, jak i ustawy, w wyniku których billboardy znikają z przestrzeni publicznej. Tym, co wypiera wcześniejsze sposoby, jest nowoczesne oświetlenie reklamy zewnętrznej LED. Do jego głównych zalet zalicza się bardzo niski pobór energii, mocne światło, długotrwałość oraz niewielkie rozmiary. Lampki LED zwykle umieszcza się wewnątrz kasetonów, które mogą przybierać najróżniejsze formy.

 

Oświetlenie solarne do reklam

Jeśli zależy nam na jak najbardziej energooszczędnym rozwiązaniu, to warto pomyśleć nie tylko o źródle światła, ale także sposobie jego zasilania. Reklama wyposażona we własne panele fotowoltaiczne będzie miała zapewnione darmowe źródło prądu. Oświetlenie reklamy zewnętrznej LED, szczególnie w przypadku małych lub średnich szyldów, nie wymaga dużej ilości energii, dlatego do jego zasilania wystarczy niewielka instalacja solarna. W jeszcze lepszej sytuacji są firmy, które i tak czerpią prąd z własnych kolektorów słonecznych. Wówczas nie trzeba instalować osobnego systemu do reklamy, a jedynie podpiąć jej oświetlenie do już istniejącego źródła zasilania energią słoneczną. To energooszczędne rozwiązanie na miarę naszych czasów, łączące wysoką skuteczność marketingową, z trwałością oraz niskim kosztem eksploatacji.

 

Wpisy na blogu

Jak przygotować się do współpracy ze studiem reklamy? | Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik | Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać | Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej | Jak przebiega montaż podświetlanych szyldów reklamowych?

Litery przestrzenne | Reklamy świetlne | Pylony i tablice reklamowe | Kasetony reklamowe | Attyki i szyldy reklamowe | Stoiska reklamowe | Oznakowanie wewnętrzne | Pozstałe usługi reklamowe
Zadzwoń