Aktualności

Szyld firmowy – dodatkowa reklama na budynku. Czy warto?

Szyld firmowy – dodatkowa reklama na budynku. Czy warto?

Nie da się ukryć, że aby prowadzić działalność gospodarczą, trzeba zadbać o jej promocję. Jedną z najstarszych form reklamy jest klasyczny szyld z logiem umieszczany zazwyczaj na zewnętrznej ścianie budynku, w którym mieści się firma. Można się zastanawiać, czy dziś, w dobie nowoczesnych technologii, takie rozwiązanie ma jeszcze sens – sprawdźmy więc argumenty przemawiające za tym, aby nie rezygnować z tego pomysłu.

Szyld, czyli informacja dla klientów

Każda firma, zwłaszcza ta, która działa stacjonarnie, powinna być tak zlokalizowana, aby łatwo było do niej trafić. Umieszczony na budynku zewnętrzny szyld reklamowy to jeden z najskuteczniejszych sposobów oznaczenia siedziby przedsiębiorstwa i zaproszenia klientów do środka. Tego typu reklama pełni głównie funkcję informacyjną, gdyż charakteryzuje się prostotą i minimalizmem – nie umieszcza się tu zbędnych ozdobników czy haseł – liczą się konkretne dane firmowe, takie jak nazwa, logo czy piętro, na którym znajduje lokal. Nawet w dzisiejszych czasach nic nie zastąpi tego wyrazistego wizualnego przekazu, dzięki któremu każdy szybko odnajdzie miejsce, którego szuka.

Szyld, jako element wizerunku firmy

Zadaniem reklamy jest promocja oraz budowanie rozpoznawalności marki. Robi się to na wiele sposobów, a jednym z nich może być właśnie szyld z logo firmy, którego projekt powinien być spójny z identyfikacją wizualną danego przedsiębiorstwa. Zamontowana na elewacji budynku tablica informacyjna, choć nie zawiera wiele treści, bardzo dobrze sprawdza się jako zewnętrzny element reklamowy, który może trwale zapaść w świadomości zarówno klientów, jak i przypadkowych przechodniów. Warunkiem jest tu oczywiście wysoka estetyka wykonania oraz ciekawy przyciągający uwagę projekt.

Szybka wizytówka firmy

Często pierwszy kontakt z daną firmą odbywa się właśnie za pośrednictwem szyldu reklamowego. Nawet niewielka reklama na budynku, jeśli została zaprojektowana przez kreatywnego grafika, może być doskonałą wizytówką, która na wstępie informuje konsumenta, z jaką branżą ma do czynienia. Już za pomocą samych kolorów lub kształtów można zasygnalizować przyświecającą całej działalności filozofię oraz bliskie właścicielom idee. Dobrym przykładem będzie tu kojarzona z ekologią barwa zielona wykorzystywana przez punkt ze zdrową żywnością lub tablica firmowa wzorująca się np. na sylwetce ryby, promująca sklep z owocami morza.

Wyróżnik na tle konkurencji

Zdarza się, że w jednym budynku znajdują się siedziby wielu przedsiębiorstw, które umieszczają swoje reklamy na jego zewnętrznej części. Wyróżniający się szyld firmowy z logiem działa wtedy nie tylko jak drogowskaz, ale też jak identyfikator, dzięki któremu konkurencja schodzi na dalszy plan. To jeden z wielu elementów reklamowych budujących markę i wpływających na jej pozytywne postrzeganie przez konsumentów.

Podsumowując – pomimo ogromnego rozwoju marketingu internetowego, nadal warto inwestować w klasyczne firmowe szyldy reklamowe. Trzeba tylko pamiętać o tym, aby byłe trwałe, estetyczne, dopasowane do otoczenia i oczywiście interesujące.

Wpisy na blogu

Jak przygotować się do współpracy ze studiem reklamy? | Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik | Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać | Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej | Jak przebiega montaż podświetlanych szyldów reklamowych?

Litery przestrzenne | Reklamy świetlne | Pylony i tablice reklamowe | Kasetony reklamowe | Attyki i szyldy reklamowe | Stoiska reklamowe | Oznakowanie wewnętrzne | Pozstałe usługi reklamowe
Zadzwoń