Nawet jeśli sama nazwa brzmi dość enigmatycznie, pylony należą do najczęściej wybieranych elementów reklamy zewnętrznej. Codziennie widujemy je na stacjach benzynowych, przy supermarketach, w sąsiedztwie biurowców czy przy siedzibach firm. Reklama na pylonie to atrakcyjna, czytelna i nowoczesna forma promocji, dlatego nie dziwi fakt, że stawia na nią coraz większa liczba przedsiębiorstw. Czym jest i gdzie znajduje zastosowanie pylon reklamowy? Odpowiadamy na najważniejsze pytania!
Wysoki, masywny słup z umieszczoną na nim treścią promocyjną – tak w największym skrócie można zdefiniować pylon. Ten popularny nośnik reklamowy składa się zazwyczaj z dwóch elementów:
– przytwierdzonej na stałe do podłoża podstawy, zwanej szkieletem,
– lica, czyli tablicy lub platformy, na której umieszcza się główną treść.
Popularność pylonów wynika z faktu, że są one widoczne z daleka, co ma istotne znaczenie w przypadku obiektów usytuowanych przy ruchliwej autostradzie lub w centrach dużych miast. Dzięki swoim rozmiarom reklama na pylonie ułatwia sprawne dotarcie do miejsca, o którym informuje. Z uwagi na swój pokaźny rozmiar pylony najczęściej wykorzystuje się jako nośniki reklamy zewnętrznej, choć firmom coraz częściej zdarza się instalować je także wewnątrz obiektów, takich jak hale targowe i wystawiennicze, centra handlowe czy sale widowiskowe.
Najbardziej powszechnym obszarem zastosowania reklamy w formie pylonu są bez wątpienia stacje paliw. Trudno wyobrazić sobie punkt tankowania bez wysokiego, podświetlonego słupa, na którym umieszczone jest wielkie logo marki wraz z aktualnymi cenami benzyny, oleju napędowego czy autogazu. Zewnętrzny pylon reklamowy to również stały element wyposażenia parkingów oraz placów przed galeriami handlowymi. Bardzo często tego rodzaju nośniki instalowane są także przy nowoczesnych biurowcach, w celu poinformowania o nazwach firm, mających swoje siedziby wewnątrz takich budynków. Pylon zlokalizowany przy drodze dojazdowej może z kolei informować o kierunku, odległości lub czasie potrzebnym do dotarcia na miejsce.
Tym, co wyróżnia pylony spośród tradycyjnych nośników, takich jak billboardy czy bannery, jest ich imponujący rozmiar. Firma, która decyduje się na postawienie tak efektownej reklamy, postrzegana jest jako nowoczesny, solidny i godny zaufania parter biznesowy. Pylon może zostać wyposażony w podświetlenie, co czyni reklamę doskonale widoczną także po zmroku. Z całą pewnością, na popularność tego rodzaju konstrukcji wpływa również jej relatywnie niewielki koszt – w stosunku do licznych korzyści, jakie daje dobrze usytuowany i efektownie wykonany pylon reklamowy cena za taki nośnik zawsze będzie atrakcyjna i przystępna. Nie bez powodu jest on wybierany przez największych graczy, będących liderami w swoich branżach. Jednak tego rodzaju rozwiązanie sprawdzi się niezależnie od wielkości firmy, jej profilu czy pozycji na rynku. Współczesne możliwości projektowe są praktycznie nieograniczone, co pozwala precyzyjnie dopasować kształt i wygląd reklamy do potrzeb inwestora.
Wpisy na blogu
Jak przygotować się do współpracy ze studiem reklamy? | Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik | Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać | Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej | Jak przebiega montaż podświetlanych szyldów reklamowych?
PSM Technik | ul. Lęborska 3/B, 80-386 Gdańsk, woj. pomorskie | Email: psmtechnik@psmtechnik.pl Tel.: + 48 608 296 806 | NIP: 5882288016 REGON: 220655127
Produkcja | ul. Wielkopolska 248, 81-551 Gdynia, woj. pomorskie