Aktualności

5 skutecznych sposobów na zareklamowanie firmy podczas targów

5 skutecznych sposobów na zareklamowanie firmy podczas targów

Reklama firmy na targach wchodzi w zakres marketingu bezpośredniego, gdzie interakcja z klientem ma swój fizyczny wymiar. Stanowi to przyczynę ogromnej skuteczności tego typu rozwiązań reklamowych. Klient może osobiście zapoznać się z ofertą firmy, uzyskać szczegółowe informacje o produktach i usługach bezpośrednio od właściciela lub pracowników, niekiedy także je przetestować w towarzystwie specjalistów. Targi branżowe gromadzą w jednym miejscu osoby o specyficznych potrzebach, co znacznie ułatwia i przyspiesza proces dotarcia do nowych klientów. Istnieją skuteczne sposoby na to, jak zareklamować firmę na targach, aby inwestycja w stoisko przełożyła się na zwiększenie przychodów. Przedstawimy zatem 5 najlepszych metod wskazujących, jak wyróżnić się na targach branżowych.

Jak zareklamować firmę na targach? Sprawdzone sposoby

Sposobem nr 1 staje się odpowiednie przygotowanie stoiska. Nie wolno zapominać o fakcie, że niewielka przestrzeń stoiska na targach będzie stanowiła jedyną wizytówkę firmy w oczach klienta. Dlatego należy zadbać o schludny wygląd tego obszaru, a także dobrą ekspozycję produktów lub informacji o usługach.

Jako metodę nr 2 rekomendujemy zaopatrzenie w materiały i gadżety reklamowe, uwzględniające logo firmy, lecz zarazem cechujące się wysoką użytecznością dla uczestników targów. Popularne długopisy często zastępowane są np. breloczkami do kluczy na targach samochodowych. Dlatego dobrym pomysłem wydaje się dobranie gadżetów do specyfiki danej branży. Nawet drobne prezenty budują w świadomości odbiorców poczucie wdzięczności i zaangażowania, a także pozwalają im łatwiej zapamiętać daną firmę jako wiarygodnego partnera.

Sposób nr 3 dotyczy zapewnienia najlepszej możliwej obsługi stoiska. Chociaż właściciel firmy z reguły ma największą motywację do aktywnego promowania i rozmów z klientami, nie zawsze jego obecność będzie możliwa. Wówczas do obsługi stoiska należy wybrać najlepszych pracowników, którzy będą w stanie z pasją opowiedzieć o produkcie bądź usłudze.

Pomysł nr 4 odnosi się do wyboru celu danego stoiska. Czy zależy nam na zdobyciu klienta już podczas targów? Czy bardziej jesteśmy zainteresowani zbieraniem danych na listę mailingową, nawiązując tym samym trwalszą relację z odbiorcami? Wyznaczenie jasnego celu pozwoli na opracowanie środków technicznych i przygotowanie atrakcyjnych materiałów.

Sposób nr 5 to nic innego jak aktualizacja strony internetowej, o którą z pewnością zapytają osoby odwiedzające stoisko. Wprawdzie serwis internetowy nie pomoże na razie w odpowiedzi na pytanie, jak zaprezentować stoisko na targach, jednak ma on kluczowe znaczenie w późniejszym terminie. Pierwsze spotkanie z klientem musi opierać się na zaufaniu, które wynika z doskonałego przygotowania przedsiębiorcy do wystawienia swoich produktów. Dla niektórych branż dobrym pomysłem okażę się możliwość przetestowania produktu na miejscu. Kontynuując przykład z targami samochodowymi, umożliwienie klientom przejażdżki nowym autem rozbudza wyobraźnię, nie pozwalając na ucieczkę myśli przy następnym spotkaniu z logo danej firmy.

Marketing na targach branżowych to nie wyłącznie sucha reklama, ale przede wszystkim interakcja z osobami, które poszukują rozwiązania konkretnego problemu. W dobie cyfrowych relacji, taki fizyczny aspekt idei targów wciąż cieszy się ogromnym zainteresowaniem przedsiębiorców.

Wpisy na blogu

Jak przygotować się do współpracy ze studiem reklamy? | Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik | Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać | Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej | Jak przebiega montaż podświetlanych szyldów reklamowych?

Litery przestrzenne | Reklamy świetlne | Pylony i tablice reklamowe | Kasetony reklamowe | Attyki i szyldy reklamowe | Stoiska reklamowe | Oznakowanie wewnętrzne | Pozstałe usługi reklamowe
Zadzwoń