Właściwie stosowany potykacz reklamowy może stać się bardzo skutecznym narzędziem promocyjnym. Dowiedz się, dlaczego warto go kupić i jak prawidłowo stosować, aby uzyskać najlepsze efekty marketingowe.
Potykacz reklamowy zewnętrzny lub wewnętrzny to rodzaj narzędzia reklamowego ustawianego w środku albo przed lokalem, sklepem czy punktem usługowym. Fachowo określany jest mianem tablicy OWZ (skrót od: otwórz, włóż, zamknij). Składa się z dwóch tablic połączonych ze sobą w górnej części. Ustawiony bokiem, potykacz przypomina literę „A”. Stanowi swego rodzaju punkt orientacyjny, ponieważ przyciąga wzrok przechodniów i zachęca do wejścia do lokalu. Potykacze mogą być różnej wielkości, zadrukowane z jednej lub obu stron. Ich nazwa nie jest przypadkowa. Rzeczywiście, nieumiejętnie ustawiony potykacz wewnętrzny bądź zewnętrzny może sprawić, że przechodzień potknie się o nośnik reklamy, dlatego tak ważne jest jego właściwe stosowanie.
Potykacz zewnętrzny dwustronny jest najczęściej wykorzystywany przez właścicieli kawiarni, pubów, restauracji, barów i innych lokali gastronomicznych do prezentacji menu, cen w lokalu lub „potrawy dnia”. Narzędzia te są także powszechnie stosowane w środku supermarketów, galerii handlowych i sklepów różnego rodzaju. W ostatnich latach duży potencjał potykaczy reklamowych dostrzegli również właściciele firm z innych branż. Potykacz informacyjny bywa coraz częściej i chętniej stosowany w gabinetach kosmetycznych, biurach podróży, na stacjach paliw oraz w wielu innych miejscach i sektorach gospodarki. Stojaki OWZ znajdują zastosowanie jako nośniki informacji w biurach, urzędach oraz obiektach publicznych, takich jak szkoły, placówki opieki zdrowotnej czy centra kultury. Potykacz zewnętrzny z powodzeniem posłuży ponadto do zaprezentowania np. aktualnego repertuaru w kinie czy teatrze, godzin dyżurów lekarza bądź komunikatów istotnych dla mieszkańców osiedla.
Aby potykacz zewnętrzny dwustronny przyniósł najlepsze rezultaty, powinien cechować się przemyślanym projektem i starannym wykonaniem. Musi być dobrze widoczny nawet z większej odległości. Efekt ten można osiągnąć nie tylko dzięki odpowiedniej wielkości tablicom, ale też zawartej na nich treści. Z obu stron potykacza powinna znaleźć się np. ciekawa, przyciągająca wzrok grafika, chwytliwy slogan czy ważne informacje przedstawione w taki sposób, aby zachęcać przechodnia do zatrzymania się i przeczytania treści.
Zarówno potykacz informacyjny zewnętrzny, jak i wewnętrzny musi zostać umieszczony tak, aby był łatwo i szybko zauważalny przez odbiorców, np. od razu po wejściu do lokalu, jeszcze przed drzwiami do placówki czy też w jej pobliżu. Nie może przy tym tarasować drogi czy chodnika. Ważne też, aby nie stał w miejscu, w którym można się o niego łatwo potknąć, np. na środku ciągu pieszego.
Potykacz stanowi bardzo skuteczny nośnik reklamy, który przyciąga uwagę i zachęca do skorzystania z oferty danego lokalu. Warto go zatem zastosować w miejscach, w których występuje duży ruch pieszych, czyli potencjalnych klientów.
Wpisy na blogu
Jak przygotować się do współpracy ze studiem reklamy? | Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik | Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać | Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej | Jak przebiega montaż podświetlanych szyldów reklamowych?
PSM Technik | ul. Lęborska 3/B, 80-386 Gdańsk, woj. pomorskie | Email: psmtechnik@psmtechnik.pl Tel.: + 48 608 296 806 | NIP: 5882288016 REGON: 220655127
Produkcja | ul. Wielkopolska 248, 81-551 Gdynia, woj. pomorskie