Aktualności

Event marketing – skuteczny sposób na budowanie wizerunku

Event marketing – skuteczny sposób na budowanie wizerunku

Marketing to pojęcie bardzo ogólne, odnoszące się do promowania działań w celu wzmacniania swojego znaczenia na rynku jako marki. Jednak w zależności od rodzaju biznesu, jaki prowadzisz, musisz wziąć pod uwagę różne formy promocji. Nie dla każdej firmy rozdawanie ulotek na ulicy będzie odpowiednim sposobem na budowanie wizerunku. Dla kogo dobrą opcją będzie tak zwany event marketing?

Czym jest ten rodzaj promocji?

Jak sama nazwa wskazuje, jest to promowanie się podczas różnorodnych eventów, czyli wydarzeń. Mogą to być różnego rodzaju zawody sportowe, akcje charytatywne, targi, koncerty i inne miejsca, w których ludzie spotykają się na żywo, aby przeżywać. To właśnie odczuwanie emocji i żywy kontakt z przedstawicielami różnych branż są motorem napędowym event marketingu. Zamiast w suchy, bezosobowy sposób promować swoje działania w sieci, radiu, telewizji czy gazecie, przedstawiciele różnych firm budują bezpośrednią relację z klientem (ale również z kontrahentem!) i wchodzą z nim w interakcje.

Co można promować w ten sposób?

Najwięcej korzyści z tego rodzaju reklamy odniosą przedstawiciele branż oferujący produkty lub usługi, których warto przed zakupieniem dotknąć, obejrzeć jak działają, sprawdzić na sobie. Nie bez powodu to właśnie branżowe targi są tym, z czym najlepiej kojarzy się event marketing. Przykłady firm, w których się to sprawdza, to, chociażby, te funkcjonujące w branży ślubnej, samochodowej czy budowlanej. Osoby, które planują zorganizować wesele swoich marzeń, ale również wedding plannerzy, chętnie zobaczą najnowsze trendy i złapią kilka wartościowych kontaktów. Dealerzy samochodów, pracownicy magazynów motoryzacyjnych czy pasjonaci aut luksusowych wybierają się na targi, by kupić świetny samochód lub znaleźć wartościowe tematy na artykuły do swojego czasopisma – czyli promować konkretne produkty dalej. Inwestorzy, którzy planują budowę domu i poszukują nowoczesnych, ekologicznych rozwiązań, deweloperzy i firmy budowlane spotykają się na targach, aby wspólnie wpływać na tę branżę dzięki swoim dalszym działaniom. Stoiska targowe to miejsca, z których każda strona może wynieść coś dla siebie – fantastycznie służą zatem promocji.

Jak zaprezentować siebie na targach?

Jeśli planujesz promować swoją firmę na targach branżowych, każdy element tej formy reklamy musi być dopięty na ostatni guzik. Nikt nie potraktuje Cię poważnie, jeśli projekty swoich nowych osiedli będziesz prezentował na wydrukowanych kartkach A4 na składanym krzesełku. Warto zainwestować w projektowanie stoisk targowych – usługę, dzięki której uzyskasz miejsce do aktywnego reklamowania swoich usług o odpowiednim rozmiarze, wyposażone we właściwe stanowiska pokazowe, sprzęt i materiały reklamowe. W olbrzymiej zadaszonej hali lub na świeżym powietrzu Twoje stoisko musi się wyróżniać spośród wielu konkurencyjnych. Warto więc zadbać o to, aby promować swoje produkty i usługi w miejscu spójnym z identyfikacją wizualną Twojej firmy – jej kolorystyką, logotypami, wzornictwem. Stoiska eventowe mają być wysokiej jakości i stanowić Twoją wizytówkę. Pozwól więc sobie pomóc w ich zaprojektowaniu. Na targach, koncertach, zawodach sportowych czy meczach przewijają się setki, jeśli nie tysiące osób. Wśród nich spora część zajrzy do Twojego stoiska, patrząc, co przygotowała Twoja firma. Być może jakiś procent z nich to będą Twoi przyszli klienci lub kontrahenci – a skoro tak, to z pewnością warto było zainwestować w porządne stoisko targowe, bo to rodzaj inwestycji, która może się zwrócić w ciągu kilku najbliższych tygodni po zakończeniu eventu!

Wpisy na blogu

Jak przygotować się do współpracy ze studiem reklamy? | Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik | Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać | Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej | Jak przebiega montaż podświetlanych szyldów reklamowych?

Litery przestrzenne | Reklamy świetlne | Pylony i tablice reklamowe | Kasetony reklamowe | Attyki i szyldy reklamowe | Stoiska reklamowe | Oznakowanie wewnętrzne | Pozstałe usługi reklamowe

PSM Technik | ul. Lęborska 3/B, 80-386 Gdańsk, woj. pomorskie | Email: psmtechnik@psmtechnik.pl Tel.: + 48 608 296 806 | NIP: 5882288016 REGON: 220655127

Produkcja | ul. Wielkopolska 248, 81-551 Gdynia, woj. pomorskie

Zadzwoń