Aktualności

Tabliczki informacyjne – najważniejszy element architektury informacji w sklepie stacjonarnym

Tabliczki informacyjne – najważniejszy element architektury informacji w sklepie stacjonarnym

W sklepie stacjonarnym każdy klient ma możliwość dokładnego obejrzenia produktu, zanim dokona zakupu. Poza jego wyeksponowaniem i umieszczeniem wyraźnej, czytelnej i obowiązującej ceny, nie są potrzebne dodatkowe informacje dla konsumenta. Może on uzyskać je bezpośrednio z opakowania lub przekonać się o cechach wyrobu naocznie, przez zapach, smak lub dotyk. W jaki sposób sklep stacjonarny powinien zadbać o oznakowanie i dlaczego musi to zrobić?

Jakie tabliczki są przydatne w sklepach stacjonarnych?

W sklepie spożywczym bardzo często można spotkać się z wiszącymi nad kasą treściami dotyczącymi na przykład zwrotów i reklamacji. Tabliczki informacyjne mogą też przypominać o możliwości weryfikacji wieku przez sprzedawcę w przypadku zakupu wyrobów tytoniowych lub alkoholowych, czy też odmowie ich sprzedaży osobom nietrzeźwym. Przydają się również do oznakowania drzwi zakazem wstępu osobom nieupoważnionym, czy informacją o wyjściu ewakuacyjnym. Tak naprawdę są one w każdym sklepie, choć często ich nie zauważamy. Ich zadaniem jest przede wszystkim informowanie o ważnych zasadach dotyczących zawieranych transakcji, ale też o promocjach, sposobie postępowania w razie ewakuacji, czy regulaminie danego sklepu.

Jakie powinny być te elementy architektury?

Bardzo istotne jest to, aby tabliczka informacyjna była odpowiednio zaprojektowana. Musi zawierać wszystkie niezbędne treści napisane językiem przystępnym dla przeciętnych odbiorców. W niektórych przypadkach konieczne jest umieszczenie stosownych artykułów wynikających z przepisów prawa, do którego może się odwołać konsument w razie potrzeby. Ten prosty element oznakowania w sklepie musi być dobrze widoczny – mieć odpowiednio duży rozmiar, kolor, który będzie odznaczał się na ścianie lub w miejscu, na którym zostanie umieszczony, a także wyraźną i dobrze widoczny na danym tle font lub symbole graficzne. Te wszystkie cechy są bardzo istotne zarówno dla konsumenta, jak i dla przedsiębiorcy, który może powołać się na informacje znajdujące się na tabliczce wywieszonej w widocznym miejscu.

Jakie jeszcze funkcje spełnia oznakowanie wewnętrzne?

Takie elementy mogą ułatwiać poruszanie się po dużych sklepach – na przykład dwupoziomowych, pomagają ustalić kierunek kolejki, a także informują o możliwościach płatności. Rzecz jasna osoba zarządzająca butikiem czy marketem ma możliwość umieszczenia na takich tablicach dowolnych informacji, które w jej ocenie są przydatne do sprawnej komunikacji z klientami. W przypadku wielkopowierzchniowych sklepów bardzo często projektuje się tablice informacyjne na zamówienie – szczególnie gdy sklep należy do dużej sieci i te elementy oznakowania wewnętrznego potrzebne są w większych ilościach, do kilku sklepów. Pozwala to zachować spójność z identyfikacją wizualną firmy, czyli jej kolorystyką, czcionką i innymi cechami.

Dlaczego warto zamówić własne tablice?

W sprzedaży dostępne są gotowe wywieszki informujące na przykład o godzinach otwarcia sklepu, zakazie sprzedaży alkoholu nieletnim czy regulaminie BHP. Jeśli Twoja firma charakteryzuje się wyjątkową identyfikacją wizualną, warto zadbać o to, aby te drobne elementy architektury wynikały właśnie z niej. Taka tabliczka z własnym napisem może pomóc Ci przekazać informacje w sposób zbliżony do polityki Twojego sklepu – na przykład z większą dozą humoru. Wielu klientów agencji reklamowych jest zdziwionych tym, jak wielki wpływ na komunikację z konsumentem może mieć właśnie taka drobna, pozornie nieistotna informacja, zawarta zamiast na zapisanej odręcznie kartce – na odpowiednim tworzywie, w specjalnie zaprojektowanej kolorystyce i stylistyce.

Wpisy na blogu

Jak przygotować się do współpracy ze studiem reklamy? | Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik | Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać | Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej | Jak przebiega montaż podświetlanych szyldów reklamowych?

Litery przestrzenne | Reklamy świetlne | Pylony i tablice reklamowe | Kasetony reklamowe | Attyki i szyldy reklamowe | Stoiska reklamowe | Oznakowanie wewnętrzne | Pozstałe usługi reklamowe

PSM Technik | ul. Lęborska 3/B, 80-386 Gdańsk, woj. pomorskie | Email: psmtechnik@psmtechnik.pl Tel.: + 48 608 296 806 | NIP: 5882288016 REGON: 220655127

Produkcja | ul. Wielkopolska 248, 81-551 Gdynia, woj. pomorskie

Zadzwoń