Aktualności

Typy reklamy zewnętrznej i ich zastosowanie

Typy reklamy zewnętrznej i ich zastosowanie

Wystarczy przejść się ulicami każdego miasta, aby zobaczyć, że reklama zewnętrzna stanowi najbardziej rozpowszechnioną formę prezentacji produktu czy kreowania wizerunku firmowego. Umieszczana w przestrzeni publicznej reklama zewnętrzna rodzaje użytych narzędzi, sposób przekazu oraz projekt graficzny dostosowuje do preferencji grupy docelowej. Twórcy tej formy marketingu odznaczają się ogromną kreatywnością i wiedzą odnośnie do mechanizmów ludzkich zachowań. Nadrzędnym celem każdej reklamy zewnętrznej staje się promocja produktu lub usługi, dlatego wykorzystuje ona techniki przekazu wpisujące się w oczekiwania potencjalnych klientów.

Reklama zewnętrzna co to jest i do czego służy?

Warto zauważyć, że chociaż reklama zewnętrzna podlega częstej krytyce za „zaśmiecanie” graficzne przestrzeni publicznej, stanowi ona najmniej inwazyjną formę promocji. Nie ingeruje w żaden sposób w życie codzienne odbiorców, nie zabiera im czasu, nie przerywa normalnego toku dnia. Marketing outdoorowy to niemy towarzysz na drodze potencjalnych klientów. Skuteczne stosowanie reklamy typu outdoor nie wiąże się z docenieniem przez klienta samej formy przekazu, ale koncentruje się na wywołaniu w odbiorcach krótkiej chwili zastanowienia i wniknięcia do ich podświadomości. Ta forma promocji odznacza się działaniem długoterminowym, mozolnie budując swoją pozycję w umyśle klienta.

Poszczególne formy reklamy zewnętrznej dają niezbędną różnorodność. Ważną rolę odgrywa tutaj oświetlenie reklam zewnętrznych, które wzbudza właściwy nastrój i poprawia widoczność. Obecnie najpopularniejszym rozwiązaniem jest oświetlenie reklamy zewnętrznej LED, dające najwyższą trwałość i oszczędność energii. Dobierając nośniki reklamy zewnętrznej, należy mieć na uwadze wypracowane standardy w świecie marketingu. Bazując na doświadczeniu biznesowym i psychologii, reguły te dokładnie określają, jaka forma reklamy zewnętrznej będzie najbardziej skuteczna dla danego miejsca i czasu.

Jakie są formy reklamy zewnętrznej?

Świat reklam zewnętrznych obejmuje wiele form i motywów. Do najbardziej popularnych należy zaliczyć billboardy, plakaty oraz reklamy wielkoformatowe. Szczególnie te ostatnie mają monumentalny wpływ na otoczenie, nie dając możliwości pozostania niezauważonym. Często obejmują powierzchnię pełnej ściany budynku, stając się widoczne z dalekiej odległości.

Tablica reklamowa z wewnętrznym oświetleniem, umiejscowiona m.in. na przystankach autobusowych, to tzw. citylight. Motyw reklamowy może ulegać zmianie co kilka sekund, generując nowe bodźce wizualne dla osób oczekujących na środek transportu. Kasetony z dibondu, szyldy, okleiny samochodowe, banery zewnętrzne, neony – to wszystko mieści się w kategorii reklamy zewnętrznej, dając klientom punkt zahaczenia dla wzroku. Formy reklamy zewnętrznej uwzględniają ograniczenia przestrzenne, analizę widoczności, a także przewidywany ruch pojazdów i osób w danym miejscu. Ważna staje się także odległość, z której przechodnie będą mieli okazję po raz pierwszy dostrzec reklamę. Dlatego każdy nośnik reklamy zewnętrznej musi zostać przemyślany na etapie projektu. Marketing w trybie outdoor działał od zawsze, jednak w przeciwieństwie do innych promocji wizerunkowych, skuteczność reklamy zewnętrznej podlega ocenie w nieco dłuższym terminie.

 

 

Wpisy na blogu

Jak przygotować się do współpracy ze studiem reklamy? | Jak dobrać kolory do reklamy zewnętrznej? Krótki poradnik | Cechy dobrego projektu graficznego – 3 punkty, o które należy zadbać | Sposoby oświetlenia reklamy świetlnej | Jak przebiega montaż podświetlanych szyldów reklamowych?

Litery przestrzenne | Reklamy świetlne | Pylony i tablice reklamowe | Kasetony reklamowe | Attyki i szyldy reklamowe | Stoiska reklamowe | Oznakowanie wewnętrzne | Pozstałe usługi reklamowe
Zadzwoń